Viasat-sportschef: Superligaen bør være samlet pakke

Skrevet af admin

27/02/2014

Mest læste i dag

Brøndbys alenegang i forhold til den kommende tv-aftale for Superligaen betyder, at det bliver sværere for de enkelte tv-stationer at sikre sig tilstrækkeligt med attraktive kampe.

Og derfor er Viasats sportschef Peter Nørrelund som udgangspunkt ikke så begejstret for den manglende solidaritet blandt klubberne.

- Dansk fodbolds styrke som tv-produkt ligger i en samlet pakke, hvor der er masser af volumen. Og der er ikke nogen klubber, der i den sammenhæng er interessant alene.

- Derfor jeg glad for, at der trods alt er 11 klubber, som er enige om at sælge 181 eller 182 kampe, siger han.

Sportschefen mener, at det går ud over Superligaens samlede indtryk, hvis rettighederne bliver spredt ud på for mange aktører.

- Hvis der er 12 klubber, der hver især forsøger at sælge 16-17 hjemmekampe, så vil det ende med et meget uharmonisk produkt.

- Som det er nu er klubberne og tv-selskaberne med at til at løfte Superligaen som produkt, og den sammenhængskraft er vigtig. Den må i mine øjne ikke blive tilsidesat af opportunistiske kræfter. Det vil være ærgerligt, siger Nørrelund.

Han håber fortsat, at klubberne finder sammen, inden pakkerne sendes i udbud. Det sker forventeligt om et par måneder.

/ritzau/