Vikarer får has på sager om rejsetidsgaranti i DSB

Skrevet af admin

08/07/2015

Dagens topnyheder

I foråret druknede DSB i henvendelser fra rejsende, der var blevet forsinket på deres rejse og derfor ville have kompensation.

Antallet skød i vejret, særligt efter at Banedanmark i påsken påbegyndte store mængder sporarbejde blandt andet på Vestfyn.

De mange henvendelser betød, at folk måtte vente i op til otte uger, før de fik svar på deres henvendelse til DSB om at få kompensation efter reglerne om rejsetidsgaranti.

Det fik i slutningen af maj DSB til at ansætte seks vikarer, og det har hjulpet på sagsbunkerne. På en måned har 10.599 kunder fået svar, og sagsbehandlingstiden er faldet til de 10 dage, der er det normale leje, skriver DSB i en pressemeddelelse.

- Vi ved godt, at den bedste service til vores kunder er at togene ankommer til tiden.

- Men når skaden er sket, lægger vi stor vægt på at kunne give et plaster på såret i form af vores rejsetidsgaranti, udtaler Aske Wieth-Knudsen, der er chef for forretningsudvikling i DSB.

Desuden lover DSB, at det fremover også vil gå hurtigere at komme igennem til kundecentret på telefonen.

- Det er ikke tilfredsstillende, når kunderne skal vente i lang tid for at komme igennem til vores kundecenter.

- Derfor ansætter vi nye medarbejdere, der fra den 1. august skal være med til at aflaste presset på telefonerne, især i morgen- og eftermiddagstimerne, hvor der er flest opkald, lyder det fra Aske Wieth-Knudsen.

/ritzau/