VisitAarhus satser stort på TripAdvisor

Du kender det sikkert. Inden du trykker på knappen for at booke et hotel eller bestille bord på en restaurant, tjekker du lige anmeldelserne på TripAdvisor. Og det er du ikke alene om. Rejsesitet har 260 millioner besøgende om måneden og rummer mere end 125 millioner brugeranmeldelser af alt fra overnatningssteder til attraktioner og restauranter. Det taler sit tydelige sprog.

TripAdvisor er blevet et helt centralt element i rejsendes beslutningsproces, og det er her, kampen om turisterne kæmpes. VisitAarhus søsætter derfor nu projektet ”Aarhus på TripAdvisor”, der skal synliggøre Aarhus på sitet og klæde byens turisterhverv på til at arbejde strategisk og målrettet med TripAdvisor.

- Vi har høje ambitioner for Aarhus som destination og niveauet for gæsteservice. Vi skal give byens gæster en god oplevelse, hvor de end færdes i byen. Ved at hjælpe erhvervet med at forstå og navigere på TripAdvisor, hæver vi serviceniveauet over hele linjen, ligesom vi kan være på forkant med udviklingen inden for turisme, siger Peer H. Kristensen, direktør for VisitAarhus.

Brugeranmeldelser hæver barren for gæsteservice

”Aarhus på TripAdvisor” fokuserer på at positionere Aarhus og øge byens synlighed over for potentielle ferie-, konference- og mødegæster. Gennem kurser og workshops kan erhvervet blive fortrolige med at bruge TripAdvisor som et centralt værktøj i dialogen med gæsterne og til at holde et skarpt fokus på serviceniveauet.

På Scandic Aarhus City bruges TripAdvisor allerede til at blive endnu skarpere på den gode service.

- Vi opfordrer konsekvent vores gæster til at anmelde os på både Facebook og TripAdvisor. Vi tager kommentarerne til os, både de gode og mindre gode, og bruger anmeldelserne aktivt i vores servicetræning. Det er med til at fastholde og højne vores serviceniveau. Vi sætter pris på vores gæsters anmeldelser og giver alle et professionelt og ordentligt svar”, siger Nina Carlslund, direktør på Scandic Aarhus City.

VisitAarhus ser da heller ingen grund til at frygte brugeranmeldelser.

“Hvis gæsten har haft en god oplevelse i Aarhus, så afspejles det i anmeldelsen. Der er intet at frygte, så længe produktet er i orden. TripAdvisor er en unik mulighed for både store og små aktører til at få den synlighed og feed back, de fortjener. Opgaven er så at bruge den viden til at arbejde med produkt og service, fortsætter Peer H. Kristensen, direktør for VisitAarhus.

Aktiv involvering i brugeranmeldelserne er netop et af emnerne i en håndbog, der udgives til turisterhvervet i forbindelse med ”Aarhus på TripAdvisor”. Den 29. januar inviterer VisitAarhus til det første morgenmøde om TripAdvisor, hvor der blandt andet sættes fokus på digitale trends og den moderne destination.

”Aarhus på TripAdvisor” er skabt i et samarbejde mellem VisitAarhus, Seismonaut og  ErhvervsturismeAkademiet for Midtjylland.

Dagens Gossip