Waterfrontsagen har skadet DSB's omdømme

Skrevet af admin

28/02/2014

Mest læste i dag

Den såkaldte Waterfront-sag har skadet DSB's omdømme.

Det skriver DSB selv i årsregnskabet fra 2013.

I januar afslørede Søndag på DR1, at DSB betalte pr- og lobbyvirksomheden Waterfront for at holde journalist Lars Abild beskæftiget med opgaver, så han ikke skrev kritiske historier om DSB.

Det kunne danskerne ikke lide den gang.

DSB har forbedret sit omdømme hos danskerne i slutningen af 2013, men selv om kunderne var gladere for DSB i sidste kvartal af 2013, kunne det ikke rette op på den skade, som DSB led, da skandalen omkring Waterfront begyndte at rulle i januar af 2013.

Ifølge DSB's årsregnskab fra 2013 blev årets samlede omdømme samlet set 46,8, og det er 3,3 procent lavere end 2012.

- Udviklingen skal ses i lyset af Waterfront-sagen i starten af året, lyder det i årsregnskabet.

Sagen kostede underdirektør i DSB Peder Nedergaard Nielsen jobbet.

DSB's tidligere administrerende direktør Søren Eriksen havde et medansvar for sagen, konkluderede Kammeradvokaten i en advokatundersøgelse i april 2013.

/ritzau/