Wulffmorgenthaler og Apollo i uortodokst samarbejde

Wullfmorgenthaler er en sammentrækning af navnene på den kreative duo Mikael Wulff og Anders Morgenthaler, og de er, som mange ved, navnet bag både en internet-tegneserie og en satirisk tv-serie sendt på DR2. Blandt andet.

Men nu har de ydermere indgået det, mange nok ville betegne som et uortodokst samarbejde med rejseselskabet Apollo, der går på, at de to herrer med de borgerlige navne Mikael Wulff og Anders Morgenthaler udarbejder satiriske striber eksklusivt for Apollo, som alle har relevante og humoristiske indspil til det at rejse.

- Wulffmorgenthaler har sagt ja til at indgå i et usædvanligt samarbejde med os, hvor de udarbejder satiriske striber for Apollo til målgruppen ’alle med god sans for humor’. De to herrer er ’det nye sort’ inden for medie-cartoons og passer i Apollos generelle univers, som er kendetegnet ved, at man skal have det sjovt, når man er på ferie og planlægger en sådan, og også ved, at vi ofte tager den mere uhøjtidelige hat på i vores markedsføring”, siger Ulrik Nissen, marketingchef for Apollo.

Rejseselskabet sponsorerer derfor nu siden Truth Facts under heltnormalt.dk/Politiken, og Mikael Wulff og Anders Morgenthaler udarbejder således løbende nye striber, som dels går på ’de røde konsekvenser’ ved ikke at bruge solcreme, dårligt vejr, som kan give fornyet blod til rejselysten, og andre rejserelaterede emner.

Striberne kan ses mange forskellige steder, dels i Truth Facts under heltnormalt.dk, dels i de nyhedsmails, der bliver sendt til Apollos kundedatabase, og også på Apollos Facebook-portal, hvor man kan kommentere på dem.

Samarbejdet med Wulffmorgenthaler er et led i den generelle markedsføringskampagne, som Apollo har planlagt frem mod den store sommersæson 2014, hvor Guden Apollo stadigvæk spiller en markant rolle på tv og i al print-annoncering.

- Jeg er personligt meget glad for samarbejdet med Wulffmorgenthaler, da humor og livsglæde hos dem såvel som hos os går hånd i hånd, og vi mangler generelt lidt selvironisk distance i meget af tidens markedsføring, siger Ulrik Nissen.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni.

Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden.

Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.

Dagens Gossip