Få orgasmer på stribe ved at træne din bækkenbund

Får du ligeså mange orgasmer som din kæreste?

Det er ikke alle kvinder, der har lige let ved at få orgasmer, og det kan meget vel have noget at gøre med din bækkenbund – den spiller nemlig en stor rolle i dit sexliv.

Det er bækkenbundsmuskulaturen, der trækker sig sammen, når du får en orgasme. Hvis du har en stærk muskulatur, vil du derfor kunne føle meget mere. Omvendt kan det være, at du har en slap muskulatur, der gør, at du ikke er særligt følsom og derfor får færre orgasmer.

I samarbejde med stifter af Sinful.dk, Mathilde Mackowski, kigger vi nærmere på, hvordan du får mere nydelse ud af sex med en stærk bækkenbund.

Sådan undgår du en slap bækkenbund

En slap bækkenbund kan have konsekvenser for din selvsikkerhed og din sexlyst.

Hvis du har svage bækkenbundsmuskler, kan du opleve at tisse lidt i bukserne engang imellem. 

Faktisk viser tal fra Tena, at en ud af tre kvinder lider af ufrivillig vandladning – og endnu højere er tallet for nybagte mødre. Den positive nyhed er, at 70% kvinder oplever en forbedring, når de begynder på knibeøvelser.

En slap bækkenbund kan også have store konsekvenser for dit sexliv. 

Det kan både medføre, at du har smerter ved samleje, nedsat følsomhed eller sværere ved at få orgasmer. Men hvis du træner dine muskler, kan du opleve en øget blodgennemstrømning til nerverne og klitoris, hvilket kan frembringe større følsomhed og flere orgasmer.

Det eneste, du skal gøre, er at knibe. Du ved, du gør det rigtigt, når du har følelsen af at suge op i skeden. 

Her er nogle forskellige knibeøvelser, du kan prøve:

Det langsomme knib

Knib sammen så hårdt du kan og hold spændingen, mens du langsomt tæller til tre.

Slap derefter af og tæl til fem. Gentag øvelsen et par gange og arbejd dig op til at kunne holde spændingen i flere sekunder.

Det hurtige knib

Prøv at knib en gang per sekund i ti sekunder, hvor du hurtigt spænder musklerne og slipper igen.

Slap derefter af lige så længe og gentag øvelsen ti gange.

Elevatoren

Du starter med at knibe musklerne sammen ved anus. Derefter bringer du spændet videre til musklerne omkring skeden og til sidst til urinrøret.

Hold hele spændingen i fem sekunder og slip derefter taktvis, så du først løsner op omkring urinrøret, dernæst skeden og til sidst endetarmen. 

De bedste produkter til at træne din bækkenbund

Ser vi bort fra knibeøvelserne, så findes der også en række produkter, du kan bruge til en yderst effektiv træning af din bækkenbund. Mathilde Mackowski, stifter af Sinful.dk, har udvalgt tre forskellige produkter herunder.

Det originale Jadeæg er med til at massere din skede indefra, så du får en øget blodgennemstrømning til de vaginale muskler, hvilket kan give dig en bedre følsomhed og stærkere orgasmer. Du bruger det ved at placere det i skeden og bruge dine muskler til at holde det inde. 

Disse dobbelte bækkenbundskugler har en indre kugle, der roterer, når du bevæger dig, hvilket giver dig en endnu mere effektiv træning af din bækkenbundsmuskulatur. 

De testvindende Smartballs DUO er til dig, der har erfaring med bækkenbundstræning. De har en indbygget geisha-kugle, der sætter krav til dine muskler om at spænde ekstra godt op.

Dagens Gossip