Mor går ind i butik for at bytte barnevogn: Da hun bliver bedt om kvitteringen, bryder hun sammen

Skrevet af Ninna Andreasen

08/09/2016
Genrefoto: Shutterstock
Genrefoto: Shutterstock
Jessica føler sig dybt ydmyget.

Dagens topnyheder

En mor, der mistede sit barn i 24. uge af graviditeten, er rasende på butikken Babies ‘R’ Us.

Jessica Huchko fra Conneticut i USA angriber i et åbent brev kæden, efter hun gik ind for at bytte den barnevogn, hun ikke kommer til at bruge, fordi hendes barn er dødt, skriver The Mirror. 

Hun skulle have født i oktober. Desværre blev barnet født død, efter lidt over halvdelen af graviditeten var gennemført. Jessica Huchko var knust.

Men da hun kom ind i butikken for at bytte barnevognen og en autostol, som hun ikke længere skulle bruge, oplevede hun en voldsom mangel på empati fra de ansattes side.

- Jeg var nødt til at tage den frygtede tur ind i jeres butik kort tid efter mit tab for at levere mine køb tilbage. Jeg forventede aldrig, at min søn ikke ville overleve, så jeg glemte ikke kvitteringen, skriver hun i et opslag på Facebook.

 

Ifølge hende spurgte den ansatte, om der var noget galt med varerne. Til det svarede hun nej, og den ekspedienten spurgte, hvorfor hun så returnerede dem.

- Jeg sagde ‘Min søn døde for et par uger sigen, og jeg kan ikke beholde dem’. Jeg kunne ikke holde mine følelser tilbage og begyndte at græde. Hun var åbenlyst pinligt berørt over at spørge. Mens vi stod der, stillede mange folk sig i kø bag mig. Jeg var så følelsesladet, at jeg ikke kunne holde op med at græde, skriver moderen i opslaget.

Det lykkedes chefen at finde autostolen i butikkens it-system, men hun ville kun betale Jessica Huchko halvdelen tilbage. Barnevognen, som hun havde købt en måned forinden, var ikke længere i varekataloget. Den kunne hun kun få to cent for, hvilket svarer til omkring halvanden krone.

- Jeg har aldrig været mere ydmyget i mit liv. Jeg var stadig i sorg over at have mistet min søn og nu det her? Jeg tog mit kreditkort og løb ud af butikken. Jeres firma vil aldrig få mine penge igen. Jeg håber, I ansætter nogle mere medfølende ansatte end denne forfærdelige kvinde, som kalder sig selv menneske, slutter Jessica Huchko opslaget.

Ifølge The Mirror har butikken siden rakt hånden ud til moderen og undskyldt for oplevelsen. Hun får nu alle pengene tilbage.

- Ledelsen har givet coaching til butikkens ansatte for at sørge for, at lignende situationer i fremtiden bliver behandlet med mere omtanke, yder det i en udtalelse.

<p><em><em>F&oslash;lg <strong>Dagens Mødre</strong> for flere lignende artikler:</em></em></p><div class="fb-like" data-href="https://www.facebook.com/DagensModre?fref=ts" data-width="130" data-layout="button_count" data-action="like" data-show-faces="false" data-share="false"></div><p></p>