9-årige Hedda havde flyskræk og ville af - så gjorde Norwegian-stewardesse det utænkelige

Skrevet af webmaster

13/08/2017
9-årige Hedda - Foto: Privat
9-årige Hedda - Foto: Privat
Unge Hedda græd og var bange under en flyvetur til Kroatien.

Mest læste i dag

Men så spurgte en stewardesse pigen, om hun vil prøve at have hendes job.

Hedda og hendes mor er i dag taknemmelige over stewardessen, der reddede deres ferie.

Det skriver norske Dagbladet.

- Jeg synes bare, det er helt utroligt fint, siger Berit Skovli, som er mor til Hedda, til den norske avis.

For en uge siden kom hun hjem fra ferie i Kroatien men en helt særlig oplevelse i bagagen. Men det så ellers ikke ud til at gå godt, da de to skulle flyve hjem fra ferien, og Hedda begyndte at græde. Hun klamrede sig til sin mor og bad hende om at sige til besætningen, at hun ville af flyet, fordi hun ikke brød sig om det. 

- Flot start på en næsten tre timers flyvetur alene med to børn!, skrev Berit Skovli ifølge Dagbladet ironisk på sin Facebook-profil i fredags. 

Da en af stewardesserne på Norwegian-flyet hørte, at Hedda var ked af det og ville af flyvet, gik hun ned til hende og forklarede hende, at hun ikke skulle være bange, hvis der var lidt turbulens. Det er ikke farligt. Men det næste stewardessen gjorde var det, der tog kegler. 

Hun tilbød Hedda at prøve at være stewardesse sammen med hende og hendes kolleger. 

Her er Hedda Skovli i fuld gang som stewardesse under flyveturen til Split

- Øjnene på min datter strålede, og fra det øjeblik er al rædsel som blæst væk. Efter lidt tid kommer stewardessen så ned og henter hende og udstyrer Hedda med en uniform med logo og handsker. Resten af turen er hun travlt optaget!, skrev Berit Skovli begejstret på Facebook.

Moderen siger til Dagbladet, at hun synes, det er vigtigt at gøre opmærksom på, når man har fået en fantastisk behandling og ikke kun i situationer, hvor man har haft en dårlig oplevelse med et flyselskab. 

- Det handler om, at hun og de andre på flyet har et job, de skal udføre, og når man så bliver forstyrret bliver det ikke lettere. Alligevel tog stewardessen sig tid til at gøre turen så god for min datter og mig.

Berit Skovlis Facebook-opslag har fået tusindvis af likes, men som moderen skriver fik hun aldrig navnet på stewardessen, der gjorde den kæmpe forskel for hendes datter.

Hos Norwegian er de glade for, at moderen og datteren har endt ud med så god en oplevelse. Som de skriver i en kommentar:

- Så utrolig god en tilbagemelding! Vi sætter stor pris på, at du fortæller os dette, og jeg er sikker på, at personalet bliver flyet bliver glade. Jeg skal sørge for, at det bliver sendt direkte til kabinechefen og resten af banden. Det lyder som om pigen fik en oplevelsesrig og mindeværdig flyvetur hjem. Vi håber, at flyskrækken er helt væk, og så kan det være, vis ses igen en dag! Vi ønsker alt godt og held og lykke med den måske kommende stewardesse-karriere!