Lille dreng med Downs syndrom var ikke smuk nok til reklamebureau: Så gør moren noget, der forvandler sønnen til en helt på nettet

Skrevet af Morten Larsen

22/10/2016
Facebook
Facebook
Familien fik en iskold afvisning, da de sendte billederne af deres 15 måneder gamle søn til et lokalt reklamebureau, der skulle bruge børn til en ny kampagne for børnetøj.

Mest læste i dag

Der bliver delt masser af billeder af små guldklumper på nettet af pavestolte forældre, der tæppebomber deres digitale vennekreds med fotos af små og store bedrifter i børnehøjde.

Sådan er det også i byen Buford i den amerikanske delstat Georgia, hvor Meagan Nash har travlt med at lægge fotos ud på nettet af sin 15 måneder gamle søn.

De mange fotos af den lille charmetrold er blevet til et personligt projekt for drengens mor, der tilbage i juli måned valgte at indsende en række billeder af sin søn til et lokalt reklamebureau, der stod for en ny kampagne for børnetøjmærket OshKosh B'Gosh.

Sønnen Asher lider af Downs syndrom, og Meagan Nash fik aldrig svar fra reklamebureauet, da hun sendte sine fotos ind i håbet om, at den lille dreng ville indgå i rækken af børn, der fik lov til at fungere som søde blikfang for børnetøjet.

Hun valgte til sidst at tage kontakt til reklameforretningen - og de forklarede hende, at tøjproducenten ikke skulle bruge billeder af 'børn med særlige behov.'

Facebook

Meagan Nash forklarede de ansatte på bureauet, at lille Asher ellers opfyldte de opstillede krav om højde, øjen- og hårfarve på de potentielle tøjmodeller.

Hun sagde, at drengen faktisk gik med tøj fra OshKosh B'Gosh, og til sidst undskyldte reklamebureauet og forklarede, at de i fremtiden vil sikre sig et bredere udvalg af forskellige slags børn i deres kampagner.

Hun hørte efterfølgende om den frivillige organisation Changing the Face of Beauty, der arbejder for at få virksomheder til at bruge mennesker med handicap i deres annoncer og reklamer.

Meagan Nash fik en professionel fotograf til at tage en række bedårende billeder af Asher, og nu begyndte tingene at tage fart for den amerikanske familie.

Facebook

På Facebook-siden 'Kids with Down Syndrome' har billederne af Asher fået tæt på 100.000 likes, mens endnu flere har delt de skønne pletskud.

- Jeg forstillede mig aldrig, at det ville blive så stort, siger Meagan Nash til King5 og forklarer, at hun nu er blevet inviteret til et møde hos den ellers så afvisende tøjproducent.

Meagan Nash skal i næste uge mødes med selskabet, men hun er ikke sikker på, hvad der vil komme ud af mødet.

Facebook

Hun håber, at Asher kan bidrage til at åbne døren for andre børn med handicap.