Fyn med på stor madmesse i Oslo

En større sending øl fra det fynske mikrobryggeri Munkebo Mikrobryg er i disse dage på vej til Norge og sammen med bl.a. muligheden for at vinde et gourmetophold på Falsled Kro skal de gyldne dråber gøre nordmændene opmærksomme på Fyn som kulinarisk destination af høj klasse.

Sidste år besøgte mere end 25.000 nordmænd Mathallen i de tre dage eventen varede, så der er god mulighed for få præsenteret Fyn som eventyrlig feriedestination for rigtig mange potentielle turister.

Kerteminde er med i Mathallen

Kerteminde bakker op om den fælles indsats og deltager på den fælles fynske messestand.

- Fyn er et oplagt match til den norske målgruppe, som vi kalder det gode liv, siger Turistchef Dorte Frandsen og fortsætter:

- Vores erfaring siger os, at nordmænd med hang til gastronomi, kvalitet og fine oplevelser er glade for Kerteminde og Fyn som feriemål. Vi ser frem til at deltage på messen og til at se mange flere norske turister på Fyn.

Norske turister i fremgang på Fyn

De norske turister har allerede fået øjnene op for Fyn. Fra 2012 til 2013 steg antallet af norske overnatninger på Fyn med 5,7 %, så muligheden for at blive endnu mere synlig på det norske marked er oplagt. Den fynske deltagelse i Mathallen er en del af en større kampagneindsats på det norske marked, som har fokus på målgruppen ”det gode liv”.

- Mathallen er det helt rigtige sted at være, hvis man skal have købestærke nordmænd med hang til kvalitetsprodukter til at få øjnene op for Fyn som feriedestination, siger Alexandra Caroline Larsson Højstrup fra Udvikling Fyns destinationsteam, som er tovholder på den fynske stand.

- Vi er væbnet til tænderne med flotte og informative brochurer, smagsprøver og en flot præmie i form af et gourmetophold på Falsled Kro, som netop er blevet kåret til årets ”en rejse værd” af madguiden White Guide Danmark.

Eventen er arrangeret i samarbejde med VisitDenmark: Danske regioner, destinationer, transportører, overnatningsudbydere, fødevareproducenter og udsalgssteder vil i løbet af de tre dage eventen varer give det norske publikum en smagsprøve på danske specialiteter og oplevelser.

 

Dagens Gossip