Nuttede billeder redder hjemløse dyr

Skrevet af Ronja Ryde

18/07/2014

Mest læste i dag

"Når Helena er tryg, så forvandler hun sig til en puttetrold, der både spinder og snakker meget. Hun er en superlækker og smuk kat, som fortjener et fantastisk hjem snart.”

Sådan skriver Dyreværnet blandt andet på deres facebookside om den røde udekat Helena på halvandet år.

Siden er lavet som en form for ‘datingside’ mellem dyr og mennesker, hvor hjemløse kæledyr søger nye ejere.
Og de kære billeder af de nødstedte dyr, som Dyreværnet hver dag lægger op på siden, får stadig flere danskere til at ville adoptere et af de stakkels hjemløse kræ.

Det skriver Jyllands-Posten.

På blot lidt under to år er Dyreværnet ifølge avisen gået fra at have 1.800 facebook-venner til omkring 130.000 (129.811 i skrivende stund, red.).

LÆS OGSÅ: Der er noget helt nyt i IKEA - kan du se, hvad det er?

Den massive forøgelse af virale venner er et direkte resultat af et bevidst, koncentreret Facebook-tiltag, som netop skal øge kendskabet til organisationen og få folk til at dele de bedårende dyrebilleder med venner på det sociale medie.

- Vi er hele tiden nødt til at tænke på vores udgifter, for vi er jo en relativt lille organisation, der drifter for omtrent 10 millioner kroner om året. Derfor overvejer vi nøje, hvordan vi øger kendskabet til os på en billig og effektiv måde, siger direktør i Dyreværnet, Signe Sehested Lund, til Jyllands-Posten.

Se et udpluk af de nuttede billeder her: