Socialdemokraterne lancerer stor reklamekampagne

Skrevet af admin

02/01/2015

Dagens topnyheder

I forlængelse af statsminister Helle Thorning-Schmidts nytårstale indleder Socialdemokraterne nu en omfattende reklamekampagne.

Under overskriften "Det Danmark du kender" lancerer partiet blandt andet en hjemmeside, ligesom budskabet også vil være at læse på togstationer og i en række landsdækkende aviser lørdag.

"Jeg blev statsminister i 2011. Og jeg ved godt, at ikke alt har været lige populært. Men jeg står også ved mine valg. Ansvaret er mit", lyder det blandt fra statsministeren.

Samtidig fastslår hun, at det går godt i Danmark:

"Vi bor i verdens bedste land – det skal vi bevare", står der i reklamen.

Politisk ordfører Ole Hækkerup (S) fortæller, at Socialdemokraterne med kampagnen ønsker at formidle nogle af de buskaber, som statsministeren leverede i sin tale 1. januar.

- Vi ønsker at sætte fokus på, at Danmark i virkeligheden godt kan det hele. Både det her med at skabe flere job, vinde i globalisering og at få en bedre velfærd, siger Ole Hækkerup til Ritzau.

- Det var de budskaber, der var gennemgående i nytårstalen, og det er også det projekt, der er løbet af stablen de seneste år med os i regering, siger han.

Den politiske ordfører mener, at kampagnens budskaber er indbegrebet af, hvad Socialdemokraterne står for.

- Vi tror på, at man som land godt kan være frie, lige og rige. Det er en fortælling, der adskiller os fra de andre partier.

- I forhold til Venstre bliver det at investere i velfærd meget let noget, der bare er en omkostning.

- Det er også anderledes end den yderste venstrefløj, fordi vi ikke har noget imod, at erhvervslivet tjener penge. Det synes vi faktisk er en del af formålet med erhvervslivet.

- Endelig er det også forskelligt fra Dansk Folkeparti, fordi vi siger, at man er nødt til at prioritere. Man kan ikke både få mere velfærd og lavere skat og det hele på en gang, påpeger socialdemokraten.

Han mener ikke, at kampagnen bør ses som et oplæg til en snarlig valgkamp.

- Oven på nytårstalen må man sige, at der ligger nogle ting på arbejdsbordet, der skal arbejdes på. Så jeg ser mere kampagnen som en opfordring til, at nu skal Folketinget i arbejdstøjet, siger Ole Hækkerup.

Socialdemokraterne oplyser, at kampagnen både økonomisk og omfangsmæssigt er den største siden det seneste folketingsvalg.

Man ønsker dog ikke at fortælle, hvad den har kostet.

/ritzau/