Træning på den sjove måde: 4 sexstillinger til at styrke din krop

Billede

Det kan være utroligt svært at finde motivationen til at hoppe i løbeskoene eller tage i fitnesscentret, når det er koldt og mørkt udenfor. Men det findes der heldigvis råd for!

Visse sexstillinger træner nemlig specifikke dele af kvindens muskelgrupper. Så meget endda, at du måske er nødt til at droppe træningen dagen efter at have lavet disse øvelser i sengen.

I samarbejde med stifter af Sinful.dk, Mathilde Mackowski, giver vi dig her fire sexstillinger, du kan bruge i det nye år som erstatning eller supplement til din træning. 

For at udføre stillingerne, får du som kvinde brug for din partner. Læs derfor denne artikel sammen med din kæreste eller flirt.

1. Lunges

Du kender dem uden tvivl fra fitnesscentret, når instruktøren råber: ”Bare fem mere!”

Det samme kommer din kæreste formentlig til at råbe i soveværelset, når I laver denne stilling. Den fungerer sådan, at kvinden sidder ovenpå manden med det ene ben foran sig og det andet strakt ud bag sig.

Denne stilling træner både dine inder og- yderlår, bagdel, hamstrings, core og quad, og så er det en excellent øvelse i stabilitet. Brug eventuelt en glidecreme så du rigtig kan komme ind i stillingen og samtidig have det behageligt. 

2. Broen

Dette er ikke den letteste sexstilling, men lykkes den for dig og din kæreste, er I garanteret en sjov oplevelse, der træner alle de store muskelgrupper.

Den fungerer ved, at kvinden vender opad, mens hun står på alle fire for at holde sin kropsvægt oppe – prøv at forestil dig en omvendt doggy-style. Manden er placeret bagved kvinden og hjælper med at holde hende op ved at tage fat i hofterne.

Yvonne K. Fullbright, certificeret sexunderviser, siger til Fitness Magazine:

”Denne her stilling træner simpelthen det hele – kvindens biceps, triceps, mavemuskler, lår og bagdel. Med mindre hun er meget stærk, skal hun ikke regne med at kunne blive i stillingen alt for længe.”  

3. Cowgirl

Du kender den nok i forvejen, men vidste du, hvor god en stilling cowgirl er til at træne de nedre muskler?

Kvinden sidder oven på manden med skinnebenene placeret på sengen og bevæger sig op og ned, som red hun på en hest. På den måde bliver core og bagdel aktiveret.

Du kan også gøre stillingen endnu mere avanceret og intens ved at placere dine fødder på sengen, mens du sidder over din kæreste. 

På den måde kan du lave noget, der minder om en squat på ham. En øvelse, der går lige i numse, ben og hofter og samtidig træner balance. 

4. Saksen

Hvis du er ved at være lidt træt efter de tre første stillinger, er næste stilling god til at slappe lidt af med – og stadig aktivere en række muskelgrupper!

Saksen fungerer ved, at dine ben er krydset med din kærestes, som danner I en saks. Det er begrænset, hvor vilde bevægelser man kan lave i denne stilling, så det er især den indre lårstyrke og corestabilisering, der er i spil.

Skal I pifte stillingen lidt op, så prøv at bruge en par vibrator.

Stifter af Sinful.dk, Mathilde Mackowski, forklarer:

”En parvibrator kan bruges i nærmest alle sexstillinger, og når I først begynder at bruge den, vil I virkelig ikke undvære den! Den kan virkelig skrue op for intensiteten for jer begge to under samleje. Den fungerer ved at stimulere kvindens G-punkt og klitoris samtidigt med mandens skaft, så det bliver en super intens oplevelse.”

Top partnere


På Samlino.dk kan du beregne og sammenligne lån til bil på tværs af 15+ selskaber. Prøv i dag på www.samlino.dk/laan/billaan
 

Dagens Gossip