Diana raser over supermarked: Blev smidt ud på grund af prisen på en banan

Foto: Shutterstock

Diana påstår, at hun blot forsøgte at hjælpe personalet. Alligevel endte det med, at hun blev smidt ud af supermarkedet.

En kvinde fra Yorkshire i England hævder, at en butikschef i en Sainsbury's-forretning har givet hende forbud mod at handle i forretningen, efter en strid om en banan.

Læs også

62-årig mand brokkede sig over parkeringspladser: Nu er hans bandlyst fra supermarked

Den 60-årige Diana Roffey siger, at hun blev forbløffet over butikschefens opførsel, efter at have spurgt om prisen på bananerne, fordi hun mente, at hun var blevet opkrævet for meget.

Hun påstår tilmed, at hun følte sig både 'truet, intimideret og utilpas', da hun bad butikken om at rette priserne på deres bananer. Det skriver Yorkshire Live.

Hun hævder, at hun er blevet smidt ud af butikken to gange, og nu er hun 'bange' for at vende tilbage til Sainsbury's-forretningen i Crookes i Sheffield.

Diana har anmeldt den voldsomme episode, som blev udløst af, at hun spurgte ind til deres 'vildledende priser' på madvarer, til politiet.

Hun har nu besluttet at fortælle sin historie, da hun hørte om, at en mand er blevet bandlyst fra alle Sainsbury's-forretning i England, efter en parkeringskonflikt.

Sainsbury's har i dette tilfælde meddelt, at Diana 'ikke er bandlyst' fra nogen af deres butikker, og at de efterforsker rækken af hændelser mellem hende og butikschefen.

"Jeg føler meget stærkt omkring dette, for hvis du ikke rejser dig op og udfordrer denne adfærd, vil det fortsætte," siger Diana.

"Jeg er meget vred over det, og jeg er så træt. De har gjort meget lidt ved det. Det er ikke i orden, at denne person fortsætter, og jeg er nødt til at forbigå denne butik. Jeg synes, at flere burde udtale sig om dårlig opførsel."

Den besynderlige saga begyndte, da Diana besøgte Sainsbury's-forretningen i september 2020, hvor hun købte en banan. Da hun gik hen til frugt- og grøntsagsafdelingen, så hun, at alle bananer var prissat individuelt.

Efter at have betalt, opdagede hun, at hun var blevet opkrævet for meget, og fik sine penge retur.

Diana, der er tidligere datalog, var ved at gå, men besluttede sig for at bede dem om at rette priserne. Det gjorde hun, da hun blot ville spare andre for det samme besvær, som hun måtte igennem.

Det skulle hun aldrig have gjort, for det fik blot butikschefen til at overfuse hende. Hun sagde, at han havde et 'aggressivt blik i øjnene', som hun fandt skræmmende.

Cirka to år senere, endte hun igen i konfrontation med butikschefen. Hun ville købe et særligt madtilbud, men hævder, at flere varer var blevet prissat 'vildledende', så det indikerede, at varer, der ikke var en del af madtilbuddet, var en del af det.

Dette påpegede hun overfor en butiksansat, som hentede chefen. Det førte til, at de igen havnede i en heftig diskussion, som fik de ansatte til at vende hovederne.

Hun påstår, at butikschefen endnu en gang valgte at råbe af hende, ligesom han sagde, at hun var 'bandlyst'. Derefter fik han en sikkerhedsvagt til at ekskortere hende ud.

Diana siger, at hun følte sig 'ydmyget og ked af det' over hele hændelsen og anmeldte det derfor til politiet.

Diana fortæller også, at hun klagede til hovedkontoret, der undskyldte og tilbød hende et gavekort på 30 pund, hvilket er svarende til omtrent 260 kroner.

"I har en fyr, der arbejder der, som ikke mener, han har gjort noget forkert med sin adfærd. De kunne give ham noget træning. Der er mange forskellige muligheder, som Sainsbury's kunne have gjort, og de ser ud til ikke at have gjort det. Jeg er en uskyldig person, og jeg fortjener ikke at blive behandlet sådan," siger Diana.

Læs også

Ikke været billigere i månedsvis: Her skal du tanke i dag

"Vi undersøger fru Roffeys oplevelse og kan bekræfte, at hun ikke er bandlyst fra nogen af vores butikker," siger en talsmand for Sainsbury's.

 

Dagens Gossip