Mars udkommer med ny chokoladebar for første i 20 år

Skrevet af webmaster

15/07/2017
Foto: Mars
Foto: Mars
Så er der en ny Marsbar klar på hylderne. Denne gang med et lavere kalorieindhold, lige i tidens helseånd.

Dagens topnyheder

Du har sikkert spist din ration af Marsbarer gennem årene. Den legendariske chokoladebar smager velkendt og har jo aldrig været en måde at holde sig sund på.

Men ifølge The Guardian er der en ny version af Mars-baren klar, så de bugnende engelske taljer ikke bliver endnu større. Nu kun halvt dækket med chokolade. 

Den ny chokoladebar har fået navnet Goodness Knows og præsenteres som Mars´største produktlancering siden de glade dage i 1997, hvor der dukkede mini-udgaver af Twix, Bountry og Snickers frem på markedet. Men nu der ifølge producenten ”gode intentioner” med den nye chokoladebar, som kun har et tyndt lag mørkt chokolade, og hele omgangen indeholder kun 160 kalorier. 

Foto: Mars / PR

- Vores brand er hjertet i vores forretning, men det er virkelig sjældent, at vi lancerer noget nyt som denne, siger Mars marketing-chef Rebecca Shepheard-Walwyn til den engelske avis. Chokoladefirmaet smider næsten 5 millioner pund i reklamefremstød for den nye og sundere bar det første år.

Opskriften til den nye Goodnes Knows er kommet til verden i løbet af de seneste 18 måneder. Der står ikke Mars nogen steder på emballagen af den nye snack, som kan knækkes i fire dele.

- De fleste af os, spiser ofte snacks, og det kan være alt fra et æble til chokolade. Indtaget af daglige snacks er fordoblet, og folk bruger nu mindre end 25 minutter på et måltid, mener marketingchefen, mens Wiebke Schoon fra Euromonitor International peger på den stigende bevidsthed om at spise sundt i befolkningen.

Foto: Mars / PR

- Forbrugerne er samtidig blevet mere opmærksomme på sundhed, også for at undgå sukkersyge og andre livsstilsygdomme, så en begrænsning af sukker og kalorier er nået højt på dagsordenen for mange. Den nye bar er på linje med trenden, og ved at gøre frugt og nødder til hovedingredienser, appellerer den forbrugernes hang til med mere naturlige ingredienser, siger hun til The Guardian. 

Tiden vil vise om den nye og sundere bar bliver populær herhjemme i Danmark, hvor sundhed også fylder mere og mere i manges bevidsthed.