Dennis købte en harddisk i Elgiganten - tændte den og blev mødt af overraskende syn

Da Dennis Fuller Møller sluttede sin nyindkøbte harddisk til computeren, blev han dybt forarget over det syn, der ventede ham.

Når man går i en forretning og køber et produkt, så forventer de fleste kunder, at det er et nyt produkt. Medmindre at der står andet på skiltet, så bør andre ikke have haft cowboybukserne på eller slået en bolledej sammen i røremaskinen. 

Men så heldig var 43-årig Dennis Fuller Møller fra København ikke, da han i onsdags var i Elgiganten i Glostrup for at købe en bærbar harddisk. 

- Jeg var ude for at købe en harddisk, hvor jeg skulle gemme noget musik, som vi havde været ude og indspille. Her fik vi fat i en sød medarbejder, der hjalp os, og viste os en model, hvor der var et lille hul i plastikken, som han sagde bare var kunde, der havde været nysgerrig, som Dennis Fuller Møller siger til Dagens.dk. 

Den søde medarbejder gav dog Dennis Fuller Møller lidt rabat for de andre ting, som han også endte med at købe i butikken, og alt i alt havde besøget i butikken været tilfredsstillende. 

Læs også

16-årig jysk dreng gik i Bilka sent i går aftes - men det skulle han nok ikke have gjort

Men glæden endte brat, da Dennis Fuller Møller satte sin nyindkøbte harddisk i computeren. 

- Da jeg slog harddisken til, kunne jeg se på computeren, at der allerede var brugt, og at der var over hundrede filer på harddisken, der kunne genskabes. Da jeg så kiggede i disken, så jeg massevis af film, der var ulovligt hentet på nettet. Hvad nu, hvis det havde været en lille dreng, der havde fået den her hjem af sin morfar til at lave en back-up, og der havde ligget erotisk materiale på? siger Dennis Fuller Møller til Dagens.dk. 

Computeren viste, at harddisken allerede var taget i brug. Foto: Dennis Fuller Møller

På harddisken lå der over 100 filer, der viste sig at være ulovligt downloadede film. Foto: Dennis Fuller Møller

Det fik straks Dennis Fuller Møller til at ringe til Elgiganten, men efter at have ventet forgæves i telefonen i 20 minutter gav han op. En kammerat sagde, at han i en ruf kunne slette alle former for film og materiale på harddisken, så den vil blive som ny, og det valgte Dennis Fuller Møller at gøre. 

Men ikke uden at dele sin utilfredshed og forargelse på Elgigantens Facebook-side, hvor også andre kunder kan nikke genkendende til at købe produkter, der ikke viste sig at være så nye, som butikken gav udtryk for. 

I går, torsdag formiddag, fik Dennis Fuller Møller dog en uforbeholden undskyldning fra butikschefen i Glostrup, der indrømmede butikkens fejl i sin håndtering af varen. Og den reaktion er Dennis Fuller Møller taknemmelig for. 

- Jeg synes, at det var fedt, at han ringede, for det er så nemt at sige undskyld bag skærmen på nettet. Han sagde, at jeg kunne bytte varen og få enten pengene tilbage eller en ny harddisk. Jeg fortalte ham så, at jeg havde taget harddisken i brug og besluttede at beholde den, siger Dennis Fuller Møller.  

Læs også

Rikke bestilte en kage til kollegaerne - da de åbnede æsken blev de dybt forbløffede

Han opfordrer nu alle kunder og forretninger til at sikre, at der ikke ligger andre menneskers data på produkterne, der bliver videresolgt. 

- Jeg er rystet over, at det overhovedet kunne ske. Når man køber produkter, der har været taget i brug, så skal der ikke ligge data på, når man køber det i butikken. Butikken, forbrugeren og købeloven har alle et ansvar, så man som forbruger ikke kommer i klemme, understreger Dennis Fuller Møller overfor Dagens.dk.

Hos Elgiganten er man kede af den kedelige overraskelse, som Dennis Fuller Møller har været udsat for. Derfor lover butikskæden, at man vil sikre sine procedurer i fremtiden, når man tager varer retur og sælger dem igen. 

- Der er sket en pokkers ærgerlig menneskelig fejl, som vi er rigtig kede af, for det må selvfølgelig ikke kunne ske. Vi har klare rutiner for, hvordan vi skal håndtere returvarer, og dette giver selvfølgelig anledning til at gennemgå dem igen. Vi gør alt, hvad vi kan for at undgå det her, men menneskelige fejl kan vi aldrig gardere os 100 procent mod, selvom vi gør hvad vi kan, lyder det fra Frederik Danvig, der er communications manager i Elgiganten i et svar til Dagens.dk. 

Se selv hele Dennis Fuller Møllers opslag på Facebook her: 

Det er dog ikke altid, at indkøb slutter på den samme gode måde. Da en kvinde netop havde handlet i Aldi, kom en mand løbende mod hende med kuvert i hånden efter indkøb i Aldi - så fik hun en grim overraskelse 

Dagens Gossip