Rona afleverede sin bon til kassedamen i Bilka - da hun fik den tilbage, gik fejlen op for hende

Skrevet af Emil Ryttergaard

14/09/2017
- Har du en bon, jeg må se? lød det fra den anden side af kassen. Foto: Polfoto (modelfoto)/Rona Langshof
- Har du en bon, jeg må se? lød det fra den anden side af kassen. Foto: Polfoto (modelfoto)/Rona Langshof
Da Rona Langshof blev bedt om at aflevere sin bon til en ekspedient i Bilka, blev hun noget forbløffet, da hun fik kvitteringen tilbage igen.

Dagens topnyheder

Det er ikke altid en simpel manøvre at købe ind til aftensmaden.

Mange forældre kender i hvert fald til at skulle handle i den frygtelige ulvetime, men der kan også være andre bump på vejen, når man egentlig bare gerne vil have det overstået. 

Da Rona Langshof fra Hedehusene i sidste uge var taget i Bilka i Greve for at handle og spise i bistroen, henvendte kassedamen sig til hende, da hun var på vej hen til bistroen:

- Man må sige, at Bilka er grundige i deres stikprøver! Vi har lige handlet der (i Greve) for omkring 1.300 kroner (mad, gavepapir, tøj, gummistøvler m.m.), og da vi også skulle spise derude, skulle vi igennem kassen igen med de varer, vi havde betalt.

- Har du en bon, jeg må se? lød det fra den anden side af kassen, og godmodigt fiskede Rona Langshof kvitteringen på de betalte varer frem til kassedamen.

Rona Langshof spurgte kassedamen, om hun ville kigge ned i indkøbsposerne, da hun jo ellers ikke kunne se, om bonen stemte med varerne.

- Nej, det er bare en stikprøve, svarede kassedamen venligt tilbage, mens hun fortsatte med at kigge på kvitteringen.

Lidt efter rakte kassedamen kvitteringen tilbage til Rona Langshof og sagde ‘værsgo’, og ved et rent tilfælde kiggede Rona Langshof på bonen igen på vej ud mod bilen. 

- Jeg tager den, kigger på den og ser, at den er fra Jysk og at der står to puder og en plaid på. Jeg har givet hende den forkerte, men hun syntes åbenbart, det passede fint.

- Godt de har hende til at tjekke. Hun burde arbejde i grænsekontrollen, skriver Rona Langshof på Bilkas Facebook i et opslag, der på en uge har fået 13.000 likes.

Bilka har siden svaret Rona Langshof og takket hende for at fremhæve situationen, så Bilka fremover kan sikre, at kontrollen af kvitteringer foregår korrekt. 

Se det underholdende opslag herunder.