Tina var opslugt af sin mobil i Føtex-køen: Kiggede straks op, da hun overhørte dette

Foto: Polfoto/Privat

Tina Amtrup Ekdahl fra Hvidovre havde en helt speciel oplevelse i Føtex forleden. Nu hylder hun kassemedarbejderen, som gjorde hendes dag lidt bedre.

- Pludselig fangede din stemme mig. Hver gang, du bippede en vare ind, sagde du: Og vææærs’go.. (bip)…sååådan…(bip)…her du…(bip)…vupti. Jeg pakkede min telefon væk. Kunne ikke lade være med at kigge lidt med.

Sådan fortæller Tina Amtrup Ekdahl om sin tur i Føtex forleden, hvor en ganske særlig kassemedarbejder fangede hendes opmærksomhed, mens hun ventede på, at det blev hendes tur i køen.

Da Tina skulle betale for sine varer, bad hun den mandlige medarbejder om at få 550 kroner over beløbet. Han måtte han tage sin lommeregner frem og blev pludselig stille. Medarbejderen tastede tal ind på lommeregneren, slettede dem igen, hvorefter han atter tastede på den lille maskine.

Læs også

Alle griner af Hannes opslag på Føtex Facebookside, efter det går viralt af den helt forkerte grund

- ‘1137 kroner, tror jeg det bliver, hvis jeg har regnet rigtigt,’ sagde jeg forsigtigt, alt imens du nikkede anerkendende. Du kiggede fortsat forvirret på lommeregneren. Du vinkede en kollega hen til dig. 

- ‘Hvordan skriver man 1137?’, spurgte du stille. Hun svarede sødt ‘et-et-tre-syv’. Du kiggede undskyldende på mig og sagde: ‘Ja, jeg er sgu både ordblind og talblind’ og grinede nervøst.

I et blogindlæg sender Tina Amtrup Ekdahl nu en personlig hilsen til kassemedarbejderen, hvor hun hylder ham for sin gode service trods sin tal- og ordblindhed:

Læs også

Kåd kunde vil belønne 18-årig Bilka-ekspedient for god service - i næste øjeblik bliver politiet tilkaldt

- Kære ordblinde Føtex-kassemand. Op i røven med det, big time! 

- Du fangede kundernes opmærksomhed på en helt fantastisk måde. Den måde, du smalltalkede på, var ret beundringsværdig. En ældre dame købte blandt andet noget kød og en trøje hos dig. ‘Nå, du skal nok hjem og spise god mad, hva’?’. Da trøjen blev bippet ind, sagde du: ‘Wow, den er sgu pæn’. Jeg er ret sikker på, at hun fik lidt røde kinder. På den gode måde.

- Du charmerede den ældre dame ud af bukserne, fik jakkesæt-manden til at grine og vinke til dig, da han gik, og fik mig til at føle mig super godt tilpas. Du samtalede. Noget mange desværre ikke er gode til i dag. At du bruger to minutter ekstra på at finde ud af, hvordan man skriver et tal, er fuldstændig ligegyldigt.

Læs også

Personalet måber, da denne kattemor vader ind på internat og forlanger deres service

Tina Amdrup Ekdahls tur i Føtex fik hende til at tænke over, hvad det egentlig vil sige at yde en god kundeservice:

- God service er sgu ikke altid bare et ‘Jeg-kan-suse-dine-varer-igennem-på-4 1/2-sekund’ og at afslutte med et ‘Hav en fortsat god dag’ i fuldstændig samme monotone og ligegyldige toneleje, som de 10 andre, der lige har været igennem kassen blev udsat for.

- Så tak til dig. Tak, fordi du lige fik mig til at tænke på, at det faktisk er okay, at der er nogle ting, man ikke mestrer til et 12-tal. Men at man kan hive den hjem på så mange andre måder. Alt behøver sgu ikke være perfekt. Og tak for mega god betjening.

Læs også

Mor og datter løb fra regning på Jensens Bøfhus - det kom de til at fortryde

Tina Amdrup Ekdahls delte tirsdag sit opslag på Føtex’ facebookside, hvor det siden har fået 1.800 reaktioner, er blevet delt næsten 600 gang og har fået mange kommentarer.

Blandt andet en kommentar fra Føtex selv, der takker for opslaget og lover at bringe Tina Amdrup Ekdahls pæne ord og et klap på skulderen videre til medarbejderen.

Du kan læse hele Tina Amdrup Ekdahls indlæg på hendes blog lige her.

Dagens Gossip