Børsen-branden medfører trist konsekvens: ‘Det passer overhoved ikke sammen’

Skrevet af Nicolai Haugsted

17/04/2024
Foto: Presse-fotos.dk
Foto: Presse-fotos.dk
En trist sammenhæng, mener virksomheden.

Dagens topnyheder

Da flammerne tidligt tirsdag morgen indhyllede den historiske Børsen-bygning på Slotsholmen, blev Danmarks øjne ufrivilligt rettet mod mere end blot den ildsvåde katastrofe.

En bannerreklame for sikkerhedsskofirmaet Airtox, som tilfældigvis var hængt op på stilladset rundt om bygningen, blev også en del af nyhedsbilledet.

Mens den dramatiske brand fangede nationens opmærksomhed, har Airtox udtrykt en forbløffende ærgrelse over deres utilsigtede rolle i begivenhederne. Firmaet, som promoverer sikkerhed og robusthed med sloganet "fear nothing", fandt deres reklame placeret midt i tragedien som en ironisk modstilling til deres brandværdier.

"Vi er mega berørte over, at netop vores reklame hang på bygningen, da katastrofen indtraf," udtalte Airtox på deres Instagram-profil, og tilføjede:

"AIRTOX handler om sikkerhed og 'fear nothing', og det passer overhovedet ikke sammen med at blive forbundet med noget så tragisk."

Selvom branden har medført stor offentlig eksponering for Airtox, er det klart, at firmaet foretrækker at stå i forbindelse med positive fortællinger om sikkerhed frem for katastrofale hændelser. På trods af den uønskede sammenhæng, er der dog lettelse at spore hos firmaet, da ingen menneskeliv angiveligt er gået tabt under branden.