Burger King vil lave en burger med McDonald’s

Skrevet af Kirstine Petersen

27/08/2015

Dagens topnyheder

Burger King er gået i offensiven og har skrevet på sin facebookvæg, at kæden ønsker at lave en fredsburger med McDonald’s. Sammensmeltningen skal ske i anledning af FN’s fredsdag den 21. september.

- McDonald’s lad os lægge striden på hylden i anledning af fredsdagen. Vil du acceptere vores McWhopper-frieri?, skriver kæden.

  (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

McDonald's let’s #SettleTheBeef in honor of #PeaceDay. Will you accept our #McWhopperProposal? www.McWhopper.com

Posted by Burger King on Wednesday, August 26, 2015

McWhopper er en sammenkædning af navnene på McDonald’s produkter og Burger Kings populære ”whopper”-burger.

Læs også: Forældre raser: Dette legetøj fra McDonald's bander

Men næh tak, lyder det en smule tørt fra McDonald’s, som har fået ypperstechefen til at svare:

- Kære Burger King
Inspiration i en god sags tjeneste…. God ide .Vi elsker intentionen, men tror godt, vores to brands kan gøre noget større for at gøre en forskel. Vi forsøger at skabe opmærksomhed på verdensplan, men måske vil du være med til at gøre det meningsfuldt på et globalt plan? Og på daglig basis så lad os anerkende, at vi har en venligsindet forretningskonkurrence mellem os, og bestemt ikke noget der minder om den virkelige smerte og de lidelser, der foregår under krig. Vi snakkes ved – Steve, McDonald’s CEO. PS, et telefonopkald er nok næste gang.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

Dear Burger King, Inspiration for a good cause... great idea. We love the intention but think our two brands could...

Posted by McDonald's on Wednesday, August 26, 2015

Følg Dagens Mærkelige Nyheder for flere lignende artikler: