Camerons spindoktor dømt for hacking

Andy Coulson, tidligere spindoktor for premierminister David Cameron, blev tirsdag fundet skyldig i sagen om hackerskandalen på den lukkede tabloidavis News of The World.

Den tidligere chefredaktør Rebekah Brook blev derimod kendt ikke skyldig i anklagerne mod hende under den opsigtvækkende retssag omkring ulovlighederne på Rupert Murdochs tabloidavis, der aflyttede mobiltelefoner.

Brooks var anklaget for at være medsammensvoren med de journalister, som hackede sig til aflytning af mobiltelefoner for at finde eksklusive historier om kendte.

Coulson, som er premierministerens tidligere pressechef og tidligere chefredaktør hos Murdoch, blev fundet skyldig i at have deltaget i den ulovlige telefonaflytninger.

News of the World var den bedst sælgende avis i Storbritannien, da Murdoch under indtryk af skandalen valgte at lukke bladet i sommeren 2011.

/ritzau/Reuters

Dagens Gossip