Tivoli hopper på ølvognen med Royal Unibrew

Skrevet af admin

05/04/2016

Dagens topnyheder

Hvis man slingrer ud af Tivoli kan det i år have flere årsager. Den seneste er, at man har fået for mange af de nye Tivoli-øl, der er med til at skyde sæsonen 2016 i gang, som starter 6. april.

Tivoli har indgået et samarbejde med Royal Unibrew, som man har haft en samarbejdsaftale med siden 2009, om tre nye specialøl, som skal sælges i forlystelseshaven - men som også skal eksporteres til de lande, hvor Unibrew i forvejen sælger sine øl til.

- Vi synes, at vi har nogle produkter i haven, som sagtens kan gå med øldelen: Vi har bier, blomster, honning, gartnere og kokke. Vi skulle måske allerede have været hoppet på gourmetbølgen for et par år siden.

- Man kan sige, at det næsten giver sig selv, at vi nu også kommer til at lave øl sammen med Unibrew, siger Tivolis direktør, Lars Liebst, til Ritzau Finans.

Ifølge Lars Liebst er der 300.000 bier i haven midt i København. Ud over honning skal de nye øl også smage af krydderier og rosenknopper dyrket i Tivoli.

De tre nye øl lanceres under navnet Tivoli Brew. Men Lars Liebst går ikke ud fra, at indtægterne fra ølsalget kan ses på bundlinjen med det samme.

- Vi er nok lidt konservative. Vi sælger ikke noget, før bjørnen er skudt og pelset. I første omgang kan det forhåbentligt ses på vores brand, at vi kommer ud på nogle markeder, hvor vi ikke naturligt er i dag.

- Det er blandt andet i Fjernøsten, som Royal Unibrew i dag eksporterer til. Og om et par år håber jeg da også på, at man i den grad kan se det på vores bundlinje, siger Tivolis administrerende direktør.

De tre nye øl kommer til at dække over en pilsnertype, en IPA og en amber ale.

Carsten Nørland, direktør Royal Unibrew Nordic, siger i en pressemeddelelse, at man har store forventninger til Tivoli Brew.

/ritzau/FINANS