To unge mænd døde efter de sniffede heroin - troede det var kokain

Det endte tragisk, da Shaun Brotherston ville fejre sin 21-års fødselsdag i Amsterdam sammen med sin ven, den jævnaldrende Bradley Price. Det skriver The Mirror.

Det, de troede var kokain, viste sig at være heroin. Det blev deres død, da de sniffede det ind gennem næsen. Ligene af de to unge mænd blev fundet på deres hotelværelse, hvor de lå ved siden af det hvide pulver.

LÆS OGSÅ: Fireårig delte heroin ud i børnehaven

Politiets talsmand, Rob van der Vein, sagde i onsdags: “Vi lavede en hurtig test for at finde ud af, hvilket stof, der var tale om. Det var ikke kokain, det var heroin.”

Politiet frygter nu, at de to drenge er ofre for den samme pusher, der i sidste måned var skyld i, at en anden engelsk mand døde, da han havde købt stoffer af den pågældende pusher.

Derfor har politiet i Amsterdam startet en kampagne, hvor de advarer turister mod at købe stoffer på gaden, da der har været flere tilfælde på det seneste, hvor stoffet er blevet solgt som kokain, men i virkeligheden har der været tale om hvid heroin. 

Dagens Gossip