Fremmed håner medarbejder med autisme på restaurant: Så tager chefen en resolut beslutning

Skrevet af Emil Ryttergaard

27/03/2017
Foto: Facebook
Foto: Facebook
En kunde fik et ordentligt hak i tuden, da han ville klage over personalet på en amerikansk restaurant. Restaurantens ejer vil nemlig ikke finde sig i den behandling.

Mest læste i dag

At ‘kunden altid har ret,’ er langtfra sandt. Har man arbejdet på en restaurant, så er dette børnelærdom. 

Derfor fik en særlig utilfreds kunde også ørerne godt og grundigt klemt i maskinen, da han ringede for til restauranten for at klage over en chauffør, der skulle levere mad til mandens adresse, som restauranten, der ligger i Alaska, USA, skriver på Facebook

- Manden var rasende og hånlig. Han sagde, at chaufføren var på stoffer og en idiot. Vi forklarede ham, at han ikke var på stoffer eller idiot, men autist og har en lille talefejl, skriver restauranten, der mener, at den hidsige kunde havde fået udleveret den forkerte bestilling. 

Da chaufføren kom tilbage fra sin runde, var han rystet over mandens ondsindede behandling, hvor den arrige kunde skulle have kaldt ham alverdens grimme øgenavne, hvilket tjeneren i den anden ende af telefonen også havde lagt øre til. 

- Det er ikke første gang, at vi har fået kommentarer over vores chauffør, men når vi forklarer, at han er autist og ellers passer sig job, så forstår folk godt hans situation, som restaurantens chef forsat skriver i opslaget. 

Det var chaufføren fra denne restaurant, der fik en stor overhaling, da han lavede en fejl ved leveringen. Foto: Google Maps

Det ville restaurantens kvindelige chef, P.J. Gialopsos ikke længere finde sig i. 

- Derfor har vi valgt at fyre denne kunde. Adressen, telefonnummeret og kundens navn er nu skrevet ind, og vedkommende bliver ikke betjent eller serviceret på anden vis, skriver restauranten afslutningsvis. 

Restaurantens ejer, P.J. Gialopsos ses næstyderst til venstre. \nFoto: Facebook

Den udmelding har siden givet restauranten 33.000 tusind likes og over 8000 delinger på Facebook. 

Du kan selv læse hele restaurantens opslag på Facebook, da hændelsen fandt sted i 2015, men som nu er blevet delt på de sociale medier igen.