Både du og dine børn vil ELSKE de her sunde bananispinde

Ville dine børn ønske, at de kunne spise is morgen, middag og aften – og vil du egentligt bare gerne have, at de får spist noget mere frugt? 

De to ting kan nu kombineres i disse lækre bananispinde.

Ispindene er super simple at lave og ret så sunde. Og ja, voksne kan også sagtens nyde dem!

Til 4 ispinde skal du bruge:
2 modne bananer
100g mørk chokolade
Nødder, kokosmel, frysetørrede bær eller lignende til drys – jeg brugte hakkede saltmandler

Skræl bananerne og skær dem over på midten (ikke på langs).

'

Stik en træispind op i hver halve banan og pak ispindene ned i individuelle fryseposer.

Læg bananerne i fryseren til de er gennemfrosne.

Hak de saltede mandler mellemfint.

Smelt den mørke chokolade over meget lav varme i en kasserolle eller alternativt over vandbad.

Dyp de frosne bananer i den smeltede chokolade eller brug en madpensel til at pensle chokoladen på bananerne.

Chokoladen stivner hurtigt, så vær klar med nøddedrysset i en fart – jeg brugte hakkede saltmandler.

Bananispindene kan nu lægges på frys igen – i deres respektive poser – eller spises med det samme.

Og så: Værsgo'. 

Læs også: Sådan laver du din egen mandelmælk

Sabine Murati er 26 år og uddannet naturopath i biologisk medicin fra Institut for Biologisk Medicin. Hun er bosat i Canada og blogger om stenalderkost og sundhed på www.mypaleopantry.com.

Følg Dagens Opskrifter for flere lignende artikler:

 

 

Dagens Gossip