Leah Williams, 27, fra Hampshire, købte alle 48 pakker nødder for 1242 kroner på sin Eurowings-flyvning fra Düsseldorf til London.
Lige nu læser andre
Tidligere på ugen hævdede en flypassager, at hun skulle bruge tre gange prisen på sin billet for at købe hver eneste pose nødder ombord.
Kvinden havde alvorlig nøddeallergi, men fortæller, at stewardesserne nægtede at forbyde snacken.
I frygt for sit helbred købte Leah Williams, 27, fra Hampshire, alle 48 pakker nødder på sin billige Eurowings-flyvning fra Düsseldorf til London. Hun havde bedt besætningen om at nægte at sælge nødder og om at meddele passagererne, at de ikke skulle købe eller spise jordnødder.
Men de gik ikke med til at gøre dette, og Leah havde intet valg. Hun fortalte Mirror: “Stewarderne kiggede tomt på mig, som om jeg var skør og sagde: ‘Men der er meget, vi bliver nødt til at tælle dem alle.
Læs også
Jeg sagde, ‘Venligst tæl dem, og jeg vil betale for dem alle sammen, eftersom du ikke har efterladt mig noget valg.’
Hun brugte hele £144 på nødderne, som kostede £3 pr. pakke. Det er tre gange, hvad hun brugte på den 80 minutters flyvning.
Leah vil nu have sine penge refunderet, idet hun siger, at hun aldrig skulle have skullet betale de enorme omkostninger efter at have haft den alvorlige allergi hele sit liv. Hun tilføjede: “Eurowings burde skamme sig over, hvordan de håndterede denne situation og for den måde, de fik mig til at føle.”
På hjemmesiden oplyser flyselskabet: “Vi kan ikke garantere, at vores måltider er nøddefri. Vi serverer nødder på alle vores flyvninger, enten som måltidsingrediens eller som tilbehør til drinks.
Andre passagerer kan også medbringe mad om bord, der indeholder nødder, og spor af nødderester kan overføres til andre overflader af flyet samt gennem airconditionsystemet. Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du drøfter dine rejseplaner med din læge, inden du flyver.”
Flyselskabet har dog nu undskyldt Leahs situation. En talsmand for flyselskabet sagde til LadBible: “Vi er meget kede af, at flyvningen med os ikke gik så glat som planlagt, og vi beklager den ulejlighed, dette har forårsaget Leah Williams.
“En ting på forhånd: Leah Williams var ikke tvunget til at købe alle pakker med jordnødder om bord – tværtimod forsøgte vores purser at tilbyde hende en alternativ løsning ved at informere alle passagerer, der trist omkring hende om Leahs allergi. Hun indvilligede i starten, men så besluttede at stadig købe alle pakker.”