Denne flyvning blev en ubehagelig oplevelse for to passagerer fra New Zealand – og det handlede ikke kun om deres bagage…
Lige nu læser andre
I slutningen af december befandt et par fra Wellington, New Zealand, sig på en ni timer lang flyvning med Qantas Airways fra Bangkok til Sydney. Senere fremsatte de dog alvorlige anklager mod flyselskabet: Parret påstod, at de sad i urin under hele flyvningen, fortalte de til avisen NZ Herald, og krævede derfor at få refunderet deres udgifter fra flyselskabet. Det skriver Tag24.
I begyndelsen af rejsen havde passagererne opbevaret noget af deres bagage og en taske med toldfrie varer under sædet foran dem – herunder en nakkepude. Da manden senere tog puden frem, var den “våd og plettet på den ene side” – ligesom tasken med resten af parrets bagage. Han antog dog, at det blot var vandpletter, og at puden var blevet en smule våd, så han tørrede den af for at gøre sig komfortabel under flyveturen.
Læs også
Men senere fik de en ubehagelig overraskelse: Da de igen kiggede under sædet foran, fandt de vådt børneundertøj og lagde to og to sammen.
“Vi indså da, at vi havde siddet i urin under en times lang rejse,” sagde newzealænderen med afsky og tilføjede: “Jeg brugte nakkepuden de sidste par timer, fordi jeg troede, den bare var lidt våd.” En stewardesse, som blev tilkaldt, ryddede op og lovede at tage sagen op med sin leder.
Den kompensation, der blev tilbudt for den ubehagelige hændelse, var dog beskeden: I stedet for den ønskede refusion af deres udgifter, tilbød flyselskabet kun de to passagerer en voucher på 10.000 Qantas-point – hvilket var helt uacceptabelt for de rejsende.
Efter megen diskussion og flere klager gik flyselskabet til sidst med til at refundere den fulde billetpris – “som en gestus af god vilje”, som det blev udtrykt. Parret har dog stadig ingen planer om at flyve med Qantas i den nærmeste fremtid.