En ung mand vendte hjem efter en længere ferie til en fyldt postkasse. I postkassen fandt han et chokerende brev fra myndighederne.
Lige nu læser andre
Den 34-årige Nick Fatouros fik sit livs chok, da han tjekkede sin postkasse, efter at være vendt hjem fra en længere ferie til Costa Rica. Her blev han nemlig mødt af et direkte chokerende brev.
Da han åbnede brevet, fandt han ud af, at han var blevet erklæret død. Myndighederne havde forsøgt at få betaling for en fartbøde ved at bruge Nicks dødsbo som sikkerhed.
Nick fik den pågældende fartbøde i 2022, men glemte at få den betalt, inden han tog på en længere ferie til Costa Rica. Da han vendte hjem omtrent to år senere, fandt han ud af, at han var blevet erklæret død i sit fravær.
“Jeg grinede. Jeg sagde: ‘Wow, det er nyheder for mig’,” siger Nick til Montreal News, hvor han også fortæller, at han havde ‘glemt’ parkeringsbøden og ‘kom tilbage og fik dette brev’.
Men Nick var naturligvis ikke død, hvilket hans mor også godt var klar over. Det har fået ham til at lange ud efter de canadiske myndigheder, da det tilsyneladende har været ‘meget svært’ at komme i kontakt med dem for at bevise, at han stadig er i live.
“Hvis hun havde åbnet dette, og jeg var afsted på min rejse… Gud forbyde det. Hun ville sige: ‘Hvad sker der?’. Det er meget svært at komme igennem,” siger han.
Hans advokat, William Korbatly, siger, at der sommetider sker fejl af denne karakter. Det er sjældent, at det finder sted, men i ny og næ sker det.
Nick siger, at han håber på at kunne overbevise de canadiske myndigheder om, at han stadig er i live. Det er nemlig åbenlyst en fejl, at han er blevet erklæret død.
En talsmand for det canadiske justitsministerium har siden bekræftet, at en ‘menneskelig fejl’ spillede en rolle i Nicks pludselige død. Desuden har talsmanden undskyldt for hele episoden.
“Bødeopkræveren brugte fejlagtigt en brevskabelon, der blev brugt til at korrespondere med et dødsbo frem for den, der normalt bruges til at kommunikere med en tiltalt. Vi beklager situationen. Der vil blive foretaget en passende opfølgning med borgeren,” lyder det.