Ikea Festival kræver ingen tilmelding og er et gratis event for alle, lyder det fra møbelgiganten.
Lige nu læser andre
Ikea lancerer en verdensomspændende 24-timers festival på tværs af landegrænser, der byder på kunstneriske indtryk fra hele paletten. Festivalen løber af stablen den 16. september med både fysiske og digitale indslag, og i Danmark vil festivalen markere sig i varehusene, mens man på den globale, digitale scene kan opleve bidrag fra blandt andet sangerinden MØ.
Sådan oplyser Ikea i en pressemeddelelse.
Læs også
Ikea Festival er en 24-timers digital festival, der fejres for første gang den 16. september med en bred vifte af digitale indslag fra hele verden, mens Ikea Danmark også åbner landets fem varehuse op.

”Vi er glade for at skabe rammerne om en så stor og ambitiøs festival,” siger Henriette Ekholm, der er indretningsekspert i Ikea Dannmark.
Ikea Festival foregår både digitalt, men også i de fem danske varehuse på dagen fra 16.00-20.00, kan man blandt andet opleve DJs, forfatterforedrag, walking music og nyde en Festival-burger menu i dagens anledning.
Til intimkoncert med MØ
Festivalen er en global begivenhed, der præsenterer alt fra den egyptiske DJ og musiker ZULI, Ahmed El Ghazoy, til den svenske atlet og OL-guldvinder Caroline Klüft og den britiske designer Ilse Crawford. Den danske scene er også repræsenteret, hvor sangerinden MØ er på det digitale festivalprogram under temaet Home Turf. Her kan man komme til intimkoncert med sangerinden bag både megahits som ”Lean On” og ”Final Song”. MØ spiller kl. 23.00 dansk tid.
”I Danmark bliver festival-deltagerne inviteret med hjem hos MØ, der spiller en intimkoncert, som også kan streames efterfølgende,” fortæller Henrikke Ekholm.
Festivalen kræver ingen tilmelding og er et gratis event for alle, oplyser Ikea.