Det skulle bare være sjovt – nu reagerer Klovn-stjernen.
Lige nu læser andre
Et enkelt afsnit af Klovn har sat gang i en usædvanlig chokoladebølge.
Efter at karakteren Revisor-Kurt i serien introducerede begrebet “natpadde” – en kæmpe chokoladeskildpadde inden sengetid for bedre søvn – er salget af de klassiske Kæmpe Skildpadder eksploderet.
Flere dagligvarekæder oplever en markant stigning i efterspørgslen. Hos Spar og Meny blev salget i dagene efter afsnittets premiere firedoblet.
Casper Christensen, der står bag Klovn, glæder sig over succesen, men ser også et muligt problem.
“Jeg er glad for, at folk er fans af Klovn, men jeg er bekymret for, om natpadden måske kan være farlig,” siger han til B.T.
Læs også
Det skriver Presse-fotos.
Toms følger udviklingen tæt
Hos Toms Group, producenten bag Kæmpe Skildpadden, følger man den pludselige interesse med et smil. Virksomheden opfordrer dog forbrugerne til at nyde chokoladen med omtanke.
Ifølge Toms’ egen beskrivelse bliver der normalt spist omkring 41 millioner skildpadder om året – et tal, der i øjeblikket ser ud til at vokse markant.
Kommunikationsdirektør i Dagrofa, Morten Vestberg, bekræfter sammenhængen mellem salget og Klovn-afsnittet.
“Afsnittet blev vist første gang den 10. august, og i de følgende otte dage blev vores salg firedoblet i forhold til året som helhed,” siger han.
En dansk klassiker med nyt liv
Læs også
Chokoladeskildpadden blev lanceret i 1948 og fik sit nuværende format som Kæmpe Skildpadde i 1967.
Kombinationen af chokolade, karamel og romcreme gjorde den hurtigt til en dansk favorit.
Toms, der også står bag klassikere som Yankie Bar og Guld Barre, har dermed endnu engang fået et nostalgisk produkt til at ramme plet i tiden.
At skildpadden nu optræder som kultsymbol i Klovn, vidner om, at nogle danske klassikere aldrig helt forsvinder – de får blot en ny scene at leve videre på.