DSB skærer i togafgange på grund af personalemangel.
Sommerferien kan mærkes på de sjællandske skinner, hvor færre tog end normalt kommer til at køre de næste uger.
Rejsende må derfor væbne sig med ekstra tålmodighed og holde øje med ændringer, før turen begynder. Foreløbig gælder ændringerne til og med søndag 12. juli.
Det skriver DSB på sin hjemmeside
Årsagen er mangel på togpersonale, og konsekvensen bliver færre regionaltog flere steder på Sjælland.
Blandt andet er regionaltog mellem Slagelse og CPH Lufthavn, som kører uden om København H, aflyst. Samtidig kører der kun tog én gang i timen mellem Næstved og København H via Køge.
Uden for myldretiderne bliver rejser mellem Nykøbing F, Næstved og København H også påvirket. Her kører der én gang i timen, og turen kræver togskifte i Næstved.
Opfordrer rejsende til dette
Også DSB’s supplerende myldretidstog holder sommerpause. De vender først tilbage mandag 17. august.
Det betyder blandt andet, at tre ekstra myldretidstog mellem Nykøbing F og Næstved aflyses. Der vil dog fortsat køre to tog i timen på strækningen i myldretiden.
Mellem Kalundborg, Holbæk og København H eller Østerport er de ekstra myldretidstog også taget ud af planen.
Her kører ét tog i timen mellem Kalundborg og København H eller Østerport, mens der kører tre tog i timen mellem Holbæk og København eller Østerport.
På strækningen mellem Helsingør og København H forsvinder de supplerende myldretidstog ligeledes.
Til gengæld kører togene fortsat hvert 15. minut i myldretiden.
Rejsende opfordres derfor til at tjekke Rejseplanen, inden de tager hjemmefra, så de kan få overblik over afgange og eventuelle ændringer.