Nye tal afslører, hvem danskerne foretrækker, når de handler ind.
Lige nu læser andre
For første gang nogensinde har Rema 1000 overhalet Netto i kampen om de danske dagligvarekunder.
Ifølge branchemediet DetailWatch, der bygger sin opgørelse på en analyse fra Retail Institute, har den norske discountkæde nu en markedsandel på 18,2 procent, mens Netto ligger en anelse lavere med 17,9 procent.
Dermed er der reelt dødt løb mellem de to kæder, som i årevis har kæmpet om at være danskernes foretrukne discountsupermarked.
“Der er dødt løb mellem Rema 1000 og Netto målt på markedsomsætning,” siger Dorte Wimmer, direktør for Retail Institute, ifølge DetailWatch.
De seneste år har Rema 1000 udvidet med nye butikker og fokuseret på et simpelt sortiment og lavere priser – en strategi, der ser ud til at have båret frugt.
Læs også
Netto, som ejes af Salling Group, har samtidig investeret massivt i modernisering af sine butikker og et nyt koncept med fokus på friskhed og design.
At Rema 1000 nu sniger sig forbi konkurrenten, markerer derfor et skifte i toppen af den danske dagligvarebranche.