Av: Så mange penge taber Discovery på ‘tv-krigen’ med YouSee

Foto: Shutterstock.com

Det er ikke kun YouSee, der ser ud til at tabe penge i den såkaldte 'tv-krig'. Også Discovery Networks kommer til at tabe mange penge.

I efteråret 2019 startede der sig en ´krig´ i Danmark, som absolut ikke har nogen vindere. YouSee meldte ud via medierne, at de ikke længere ville tilbyde Discovery Networks produkter i deres pakker, og det kom til stor overraskelse for Discovery.

De startede derfor en mediekampagne mod YouSee som de kaldte NoSee, hvor de bestemt formåede at gøre hele Danmark opmærksomme på, at danskerne fra starten af 2020 ikke længere vil kunne se deres kanaler hos YouSee.

Læs også

Vanvittigt: Så mange kunder overvejer at forlade YouSee

Den såkaldte ´tv-krig´ fortsatte i flere måneder, og reelt er den ikke afsluttet endnu. En ting er dog sikkert, og det er, at alle indtil videre har været tabere af krigen

YouSee har mistet kunder, kunderne har mistet kanaler og Discovery har mistet seere på deres kanaler, og i sidste ende betyder det en lang næse til dem alle.

Så meget står Discovery til at miste

Mens de fleste danskere har bidt mærke i, at YouSee har skulle lægge øre til en regulær shitstorm, så er det nok de færreste, der har tænkt på, hvad ‘tv-krigen’ vil koste for Discovery Networks.

En analyse som B.T har foretaget i samarbejde med digital analytiker, Claus Bülow Christensen viser dog, at der er tale om et rigtig stort beløb.

YouSee sidder nemlig på en stor del af tv-markedet, og derfor er det rigtig mange tv-seere, som Discovery har mistet.

Ifølge B.T. og Claus Bülow Christensen, er det cirka 800.000 kroner, som Discovery kommer til at miste pr. dag, hvilket kan løbe helt op i 300 millioner kroner i 2020.

Hvad har din holdning været til hele ‘tv-krigen’. Har du ændret tv-abonnement?

Læs også

Nu er der kommet ny benzin: Disse bilejere skal passe på

 

Dagens Gossip