Har du for nylig været forbi en genbrugsbutik, kan det derfor være værd at tjekke kontoen.
Lige nu læser andre
Arbejder du i butik, kender du sikkert følelsen af frustration, når en kunde forlader forretningen uden at have betalt for en vare eller ydelse.
Det er en udfordring, mange i detailhandlen støder på – især i mindre butikker, hvor økonomien er stram, og hvor selv små beløb kan være afgørende for at få tingene til at løbe rundt.
Har du for nylig været forbi en genbrugsbutik, kan det derfor være værd at tjekke, om betalingen rent faktisk gik igennem.
Slap afsted uden at betale
Sagen er den, at Røde Kors Butik Frederikshavn har haft en kunde inde, som er sluppet lidt for billigt – faktisk helt gratis.
Læs også
I et opslag på Facebook skriver butikken nemlig, at vedkommende ‘glemte’ at betale, og at de gerne vil i kontakt med personen:
“Kære kunde. Vi havde besøg af dig i butikken på Suderbovej i lørdags, hvor du ‘glemte’ at betale for de smykker der lå i en pose,” lyder meldingen fra butikken, der påpeger, at de gerne vil undgå at gøre et større nummer ud af episoden:
“Det er et lille beløb at gå til politiet med, men for os i Røde Kors betyder meget, da vi hele tiden arbejder for at skabe størst muligt overskud for at kunne hjælpe andre i nød.”
Måske er det dig
Såfremt du har besøgt butikken for nylig, bør du altså tjekke din konto med det samme.
Opdager du, at det er dig, der ikke har fået betalt, opfordrer vi selvfølgelig til, at du tager kontakt til butikken.
Selvom opslaget efterhånden er ved at være en uge gammelt, bringer vi historien i håb om, at rette vedkommende ser det.
Her på Nyheder24 holder vi et vågent øje mod ‘sagen’ og opdaterer, hvis der kommer nyt.
Du kan se det omtalte opslag herunder.