I dag sker det: Aldi kommer med stor nyhed

Skrevet af Julie Møller

16/08/2021
Her ses Aldi i Næstved. Foto: PR.
Her ses Aldi i Næstved. Foto: PR.
Forbrugernes opfattelse af Aldi skal rykkes, lyder det.

Dagens topnyheder

For blot anden gang i Aldis godt 44-årige liv i Danmark lancerer kæden et 360 graders reklameunivers med nye brandingfilm og et omfattende taktisk spor.

Det nye univers skal få flere besøgende i Aldis butikker i Danmark. 

”Det er ingen hemmelighed, at Aldi efter 44 år stadig opleves lidt fremmed, og for mange er Aldi slet ikke inde på lystavlen, når der skal købes ind. Derfor kommer de ikke ind og oplever forandringen i ’det nye Aldi’. Vi skal fange forbrugerne udenfor og byde dem ind ved at skabe en emotionel respons, som korresponderer med de funktionelle egenskaber, som Aldi står for; at man kan finde alt til hverdagen og spare både tid og penge, fordi vi har gjort det nemt at vælge,” lyder det fra Karina Marott, der er Marketing- og kommunikationsdirektør for Aldi Danmark, i en pressemeddelelse.

”Med det nye univers vil vi gerne vise, at vi forstår danskernes hverdag, og med glimt i øjet og kendte hits få paraderne ned hos Hr. og Fru Danmark. Vi er gået meget målrettet til værks og har udviklet og testet gennem længere tid. Universet er humoristisk, musikalsk og baseret på stærke hverdagsindsigter, som forbrugerne kan nikke genkendende til,” pointerer Karina Marott.

Universet bygger oven på en gennemgribende tilpasning af Aldis sortiment, der giver forbrugerne mange danske og friske varer samt et skarptskåret udvalg af kendte brands og privat label-varer, der gør det let at handle med omtanke for miljø, dyrevelfærd og klima. 

Reklameuniverset lanceres d. 16. august, og den første reklamefilm, der rammer øre og øje hos de danske forbrugere, har en dansk omskrivning af kæmpehittet ’Sex Bomb’ som omdrejningspunkt.