Forside Indland Kunder raser mod Netto: Har gjort populær sommervare mindre

Kunder raser mod Netto: Har gjort populær sommervare mindre

Netto
Karl Aage Isaksen/Shutterstock

Forstår du tanken bag ændringen fra kædens side?

Lige nu læser andre

Fredag lancerede Netto en nyhed på deres Facebookside, som fik frugten til at rulle – bogstavelig talt.

Fremover skal danskerne vænne sig til at finde ananasser uden top i supermarkedernes grøntafdelinger.

Reaktionen fra kunderne lod ikke vente på sig – og den var langt fra sød, skriver Avisen Danmark.

På de sociale medier tog kritikken fart, efter Salling Group – koncernen bag Netto, Føtex og Bilka – meldte ud, at ananastoppen fremover bliver fjernet inden salg. Mange forbrugere har sidenhen udtalt deres frustration over ikke længere at kunne vurdere frugtens modenhed ud fra bladene. En bruger skrev, at det var “en ommer” og erklærede, at vedkommende “aldrig ville købe en ananas, jeg ikke kan tjekke modenheden på.” Andre udtrykte bekymring for at blive snydt for friskheden.

Læs også

Salling Group er dog forberedt på den modstand, der følger med forandringer. Ifølge Stephan Bruhn, indkøbschef for frugt og grønt, kræver den nye ananasform sandsynligvis en smule tilvænning. Han har tidligere forklaret, at tiltaget handler om bæredygtighed og pladsbesparelse under transport.

Netto har forsøgt at imødekomme kundernes bekymringer ved at guide dem til at bruge næsen som modenhedsbarometer. Ifølge supermarkedskæden er en frisk ananas kendetegnet ved en tydelig duft af netop ananas. Hvis duften er svag, er frugten sandsynligvis ikke helt moden – og hvis den dufter en smule gæret, er det et tegn på, at frugten er blevet overmoden.

Selvom de grønne toppe nu ryger i komposten, håber Netto, at kunderne på sigt vil tage godt imod den alternative ananas – selvom det for nu ligner en frugt efter en tur hos frisøren.

Læs også

Ads by MGDK