Lidl når stor milepæl: "Det har aldrig været mere aktuelt"

Foto: Shutterstock.

Lidl har nået en stor milepæl.

Der er i de seneste år kommet et stort fokus på at mindske madspild. Det er en del af den grønne omstilling, som skal skabe et mere bæredygtigt samfund. I Danmark har man i flere år kunne gøre brug af appen ‘Too Good To Go’.

Som navnet antyder, så kan man købe varer som ellers ville blive smidt ud.

Læs også

ECDC advarer: Hvis dette sker, kan abekopper blive en permanent sygdom i Europa

Det er typisk såkaldte datovarer, som man så køber til en favorabel pris. I Danmark spildes der cirka 814.000 ton mad årligt. Too Good To Go har både restauranter, caféer, tankstationer og supermarkeder som kunder.

Lidl var den første discountkæde i Danmark til at indlede et samarbejde med Too Good To Go, og det var som et led i dagligvarekædens ambitiøse målsætning om at reducere sit madspild med 50 % inden 2030.

Siden det gode samarbejde tog fart i 2019, har Lidl samlet frasorterede dagligvarer, der er for gode til at blive kasseret, i såkaldte lykkeposer, der sælges gennem Too Good To Go-appen og afhentes i en af Lidls 138 butikker.

Og dette koncept har folk været glade for.

For kort tid siden nåede Lidl så en stor målsætning, da man fik langet over lykkepose nummer 500.000 over disken.

”Det har aldrig været mere aktuelt at mindske madspild og sikre, at så mange råvarer som muligt bliver til mad i stedet for at blive kasseret. Hver dag lægger flere hundrede Lidl-medarbejdere stor energi og ihærdighed i at pakke lykkeposer. Dem kan vi takke for, at der nu er reddet 500.000 poser med tilsammen flere ton råvarer fra at gå til spilde. Men vi kan også takke kunderne for, at de har set det gode i lykkeposer og gerne vil gøre noget godt for planeten ved at være med til at bekæmpe madspild,” siger salgsdirektør og vice adm. direktør i Lidl, Zita Szlavikovics.

Læs også

Rusland advarer Danmark: Kan ændre det hele

 

Dagens Gossip