Løvens Hule-firma sikrer million-overskud

Løverne i DR-programmet Løvens Hule: Christian Arnstedt, Mia Wagner, Jacob Risgaard, Jan Lehrmann og Jesper Buch. Foto: Per Arnesen / DR.

En investering fra Jacob Risgaard i 2020 har hjulpet firmaet godt på vej.

Trods et presset corona-år har den danske skjorteproducent Barons formået at femdoble både omsætning og bundlinje. 

Det oplyser firmaet i en pressemeddelelse. 

Læs også

Anne Linnet reagerer på trist nyhed

En investering fra Jacob Risgaard i 2020 i DR-programmet Løvens Hule skulle være med at sikre fortsat fremgang for skjorteproducenten. 

Dengang kunne virksomheden se tilbage på et 2019, hvor bruttoomsætningen landede på godt 1,6 mio. kroner, og bundlinjen på 932.000 kroner. Helt anderledes ser det ud i seneste årsregnskab, der netop er offentliggjort. Her er bruttofortjenesten steget med hele 343 procent til godt 7,4 mio. kroner, og bundlinjen steg med 445% til lige over fem mio. kroner, skriver firmaet i pressemeddelelsen.

“Vi fik en mildt sagt flyvende start på 2020, men måtte også sande, at vi næsten blev overhalet af vores egen succes, da vi havde udsolgt det meste af februar måned. Vi fik imidlertid fyldt lagrene godt op igen, og derefter kunne vi fokusere på at bygge videre på den succes, vi allerede havde skabt. Vi har ekstremt loyale kunder og har stille og roligt fyldt hullerne i vores sortiment rent størrelsesmæssigt. Det gør, at vi kan se tilbage på et 2020, der har cementeret vores ret unikke position blandt skjortefolket,” siger Joachim Latocha, CEO i Barons

Investerer i mennesker

Jacob Risgaard har flere gange udtalt, at han først og fremmest investerer i mennesker. 

Rejsen med den danske skjorteproducent har været en vigtig understregning af, hvor afgørende det er med kemien ombord på et hold, når man pludselig skal drive virksomhed sammen – uden at kende hinanden på forhånd, forklarer han.

“Det allerførste, jeg investerer i, er menneskene. Og når der står sådan to vilde mennesker, som har set et hul i markedet, så er jeg med. For selvfølgelig skal Danmark være førende på produktion af skjorter, når nu vi er førende på alt muligt andet design. Og så har Barons ovenikøbet skåret alle de fordyrende mellemled ud af ligningen. Det, sammen med skjorternes ekstremt høje kvalitet, er klart medvirkende til, at vi lander et virkelig flot 2020-resultat,” kommenterer Jacob Risgaard.

2020 bød også på åbningen af hele to nye markeder for Barons. Dels er virksomheden gået ind i Sverige, og dels har firmaet åbnet op for salg og markedsføring i Holland. Begge markeder har taget godt imod den danske skjorteproducent, og næste mål herefter er åbningen af en tysksproget webshop, oplyser virksomheden.

Læs også

Janni Pedersen deler lykkelig nyhed