Forside Indland Matas ser en klar tendens: Højere end nogensinde før

Matas ser en klar tendens: Højere end nogensinde før

Matas
ArDanMe / Shutterstock.com

Matas tager hul på en ny etape.

Lige nu læser andre

Kunder over hele Norden tog 300.000 flere indkøbsture i Matas og KICKS i regnskabsårets første kvartal.

Matas Group, som Nordens største skønheds- og velværevirksomhed med knap 500 butikker og nethandel i fire lande voksede med 6 pct. i første kvartal sammenlignet med sidste år.

Med den udvikling er koncernen godt på vej med sin strategi, Win the Nordics, der har som mål at nå en omsætning på 10 mia. kroner i regnskabsåret 2027/28. 

Det skriver Matas i en pressemeddelelse.

”At så mange kunder vælger os til – på trods af faldende forbrugertillid og usikkerhed i markedet – viser styrken i vores nordiske forretning. Kunderne har fået flere varer og brands at vælge mellem, vi kan levere varerne hurtigere, og vores samlede indkøbsstyrke betyder, at vi kan give flere attraktive tilbud til kunder og medlemmer,” siger Group CEO Gregers Wedell-Wedellsborg. 

Læs også

To år efter opkøbet af KICKS Group tager Matas hul på en ny etape.

Matas Group står nu som én integreret nordisk virksomhed med topmoderne, automatiserede lagre og et strømlinet set-up, der gør koncernen i stand til at levere hurtigt og effektivt på tværs af alle markeder. 

”De seneste to år er vi vokset støt og har vundet markedsandele. Men vi har også brugt mange kræfter på at blive én samlet nordisk virksomhed og på vores største investering nogensinde i to robotlagre i Stockholm og Lynge. Nu går vi ind i en fase, hvor vi kan koncentrere os endnu mere om kunderne, hverdagen og driften. Samtidig har vi en kernesund forretning, der giver os overskud og frihed til at investere i fremtiden selv i usikre tider og blive ved med at forny os,” siger Gregers Wedell-Wedellsborg. 

Ads by MGDK