POWER er godt tilfredse.
Lige nu læser andre
Næsten 60.000 unge er netop kommet ind på en videregående uddannelse, og mange af dem dropper i år helt bøgerne og køber computere og tablets i stedet.
Hos elektronikkæden POWER har den digitale udvikling fået salget af studieudstyr til at eksplodere som aldrig før.
Allerede første dag af studiesalget solgte POWER over tre gange så mange computere som på en normal dag.
Det oplyser POWER i en pressemeddelelse.
I hele kampagneperioden er salget af laptops vokset med 88,6 procent, mens salget af tablets er steget med hele 252 procent.
Læs også
“De her tal er fuldstændig vilde, og vi har faktisk aldrig oplevet noget lignende. De studerende vælter ind i butikkerne, og trykket på vores webshop er massivt. De unge ved præcis, hvad de skal have, og de stiller høje krav til deres nye udstyr. Det er tydeligt, at studielivet for alvor er blevet digitalt,” siger Jonas Lindquist, salgschef i POWER.
86% læser i dag studiebøgerne på en skærm
En dugfrisk undersøgelse fra Rettighedsalliancen og Epinion (2025) viser, at 86 procent af de danske studerende i dag læser studiebøger digitalt, og at halvdelen gør det ofte eller altid.
Det betyder samtidig, at de studerendes digitale udstyr er vigtigere end nogensinde.
“Du kan ikke gennemføre et studie i dag uden ordentligt udstyr. Pensum, noter, afleveringer, gruppearbejde – det hele foregår digitalt. En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger Jonas Lindquist.
De tre mest populære mærker hos POWER denne sommer er Apple, Lenovo og Cepter.
Læs også
POWER regner med, at det store salg fortsætter de næste uger, da mange studerende stadig mangler at købe udstyr, inden studiet går i gang i løbet af august og september.