Rema 1000-butik udsender en vigtig besked til alle, der har handlet med kontanter hos dem den seneste uge.
Lige nu læser andre
Kontanter er stadig i omløb hver eneste dag.
Det ses blandt andet i supermarkederne, hvor mange lige nu fylder kurvene op til de store julemåltider.
For nogle er sedler og mønter en fast del af hverdagen, mens andre kun griber dem, hvis betalingskortet svigter.
Betaling med kontanter kan dog give udfordringer.
En episode i en lokal Rema 1000 har fået medarbejderne til at handle hurtigt.
Læs også
Butikken vil gerne i kontakt med kunder, som for nylig har betalt med kontanter.
Hvad er der sket?
Rema 1000 på Stengårds Allé skriver i et opslag på Facebook, at butikken tirsdag blev snydt af en kunde, som betalte med falske sedler.
“I går blev vi desværre snydt af en kunde der betalte med 3 falske 200kr sedler,” skriver butikken.
Problemet stoppede dog ikke der.
Ifølge opslaget nåede to af sedlerne at blive givet videre som byttepenge, før fejlen blev opdaget.
Læs også
“Endnu mere beklageligt, vi opdagede det først efter 2 af dem var givet som byttepenge til andre kunder.”
Det betyder, at helt almindelige kunder kan have fået en falsk seddel med hjem uden at vide det.
Tjek din pung
Rema 1000-butikken i Lyngby opfordrer nu kunder, der har handlet med kontanter, til at tjekke deres kontanter en ekstra gang.
Hvis en 200-kroneseddel ser forkert ud eller virker mistænkelig, vil butikken gerne høre fra kunden – og bytte den:
“Så hvis du har modtaget en tvivlsomt udseende 200kr seddel fra os i går, henvend dig gerne! Vi ombytter den naturligvis,” skriver de i søndags.
Læs også
Personalet håber nu, at opslaget når ud til de rette, så situationen kan blive afsluttet ordenligt.
Du kan se det omtalte opslag herunder.