Salling Group med stor satsning

Skrevet af Mathias Nielsen

24/01/2023
Foto: Axel Schütt/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix
Foto: Axel Schütt/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix
Salling Group, som står bag Bilka, Føtex og Netto vil i løbet af 2023 satse stort på en helt særlig type fødevarer.

Dagens topnyheder

I landets supermarkeder kommer der stort set hele tiden nye varer til. Eksempelvis er der i de seneste år kommet en masse veganske og vegetariske fødevarer på hylderne.

Hos Salling Group er man nu klar med en ny satsning på fødevarer, som er rettet mod Nøglehulsmærkede varer i butikkerne.

Nøglehullet er et statskontrolleret ernæringsmærke, som hjælper dig med at vælge sundere og leve efter ‘De Officielle Kostråd’.

Konkret vil Salling Group ved udgangen af 2023 tilbyde kunderne over 30 procent flere varer, som er Nøglehulsmærkede, end da indsatsen begyndte for lidt over et års tid siden.

Handler du i enten Bilka, Føtex eller Netto, så vil du altså løbende kunne se flere varer, som er Nøglehulsmærkede.

“Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne,” siger Brian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group i en pressemeddelelse.