Søndag gik det galt.
Lige nu læser andre
De fleste danskere kender det alt for godt.
Man smutter lige hurtigt forbi Rema 1000 efter arbejde for at klare dagens indkøb.
Det plejer at være nemt, hurtigt og ligetil.
Men hvad gør man, når den ellers praktiske teknologi pludselig fejler – og man står tilbage med regningen?
Læs også
Det oplevede Allan Kristensen fra Viborg, da Rema 1000’s indkøbs-app, Vigo, satte hans hverdag på pause.
Det skriver B.T.
Økonomiske konsekvenser
Allan har i flere år tjent lidt ekstra ved at handle dagligvarer for andre via appen.
Det fungerer sådan, at man som indkøber lægger ud for varerne og bagefter får pengene tilbage – hurtigt og smertefrit. I hvert fald normalt.
Men søndag gik noget galt. En teknisk fejl i appens betalingssystem gjorde, at Allan måtte vente i over et døgn på at få sine penge retur.
Og med næsten 2.700 kroner ude at svømme, kunne han ikke bare trække på kassekreditten. Allan har nemlig debetkort – og en økonomi, hvor der skal være styr på hver en krone.
“Det pisser mig af, at man ikke er reel om, at der også er problemer med udlægget,” fortæller han.
Normalt går der kun omkring 20 minutter, fra man har leveret en ordre, til pengene står på kontoen. Men denne gang gik tiden, uden at noget skete.
Og for Allan var det ikke bare irriterende – det var kritisk.
Han tager medicin dagligt efter en blodprop, og uden sine penge kunne han ikke hente den.
Rema 1000 beklager
Rema 1000 erkender fejlen og forklarer, at det skyldtes en opdatering hos deres udbyder af betalingsløsningen.
Allan fik heldigvis sine penge mandag eftermiddag.