Ungarbejder blev overfuset af kunde: Nu reagerer butikschefen

Skrevet af Mathias Nielsen

11/01/2023
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Søndag havde en ansat en ubehagelig oplevelse i Coop 365. Episoden har fået butikschefen til at gå ind i sagen.

Mest læste i dag

Som ansat i et supermarked skal man ofte høre på utilfredse kunder, som er utilfredse med en eller flere ting.

Søndag gik en kvinde dog så langt over stregen i Coop365 i Løsning, at butikschefen måtte gå ind i sagen.

Sagen startede med, at en 16-årig pige sad bag kassen. Ind kom en kunde, som hævdede at mangle halvanden kroner fra flaskeautomaten, fordi der sad et klistermærke over stregkoden på en flaske.

- I en rigtig grov og højtråbende tone får hun at vide, at det da ikke kan være kundens problem, og hun bare må se at få styr på det i stedet for at skyde skylden videre. Hun prøver sit bedste på at løse det, og efter tilkald af souschefen bliver det også ret hurtigt klaret, fortæller Laura Mørkøre til Vejle Amts Folkeblad.

Mens episoden stod på, reagerede den 16-årige ikke synderligt. Først da kunden uden yderligere ord havde forladt Coop 365 igen, gik det helt galt for den stakkels ungarbejder.

- Hun bryder grædende sammen og er fuldstændig ødelagt. Hun er sej og prøver at holde igen, men det har virkelig været en grim oplevelse at sidde som næsten helt ny i sit første job på arbejdsmarkedet, og så blive mødt med sådan noget. Hvad tænker man dog på, siger Laura Mørkøre.

Laura Mørkøre er desværre selv udsat for en masse grimme tilråb på stort set daglig basis, så hun er vant til det. Søndag blev det dog for meget, og det er der især en årsag til.

- Nok må være nok. Vi er ekstremt udsatte i butikkerne, fordi vi har et ansigt udadtil, men det er simpelthen ikke en fair måde at byde næste generation velkommen til arbejdslivet. Det kan vi ikke udsætte vores unge mennesker for, uden vi også aktivt siger fra og viser, det ikke er i orden, siger Laura Mørkøre.