Sådan får du naturligt større bryster uden at skulle under kniven

23/11/2023 18:19

Kamille Isaksen

Livsstil
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Du kan selv gøre flere naturlige ting for at få større bryster.

Mest læste i dag

Bryster kommer i alle former og størrelser, og alle er lige smukke. Vi lever i 2023, hvor alle kroppe er smukke, og store bryster er ikke bedre end små bryster. 

Mens nogle er fuldt ud tilfredse med deres kroppe, er der alligevel nogle kvinder, som ikke føler sig 100% komfortable i egen krop, når de kigger sig selv i spejlet. Dette fører nogle gange til, at disse kvinder vælger at gå under kniven for at få en krop, som de er fuldt ud tilfredse med. 

Dette kan både ske i form af formindskelse eller forstørrelse af frontpartiet. Selvom alle bryster er flotte, ses der alligevel et mønster i, at kvinder foretrækker at have større bryster, enten fordi det giver dem mere selvtillid eller for at føle sig mere tiltrækkende. 

Ligegyldigt hvad årsagen er, er der muligheder for alle, for at få den krop, som de drømmer om. 

Dette gælder også de kvinder, som har et ønske om større bryster, men som ikke vil en tur under kniven. 

Det skriver Times of India

En gennemsnitlig kvindes bryststørrelse ændrer sig faktisk 6 gange i løbet af hendes liv, og de fleste er klar over, at der også er tale om genetik, når det kommer til størrelse og form på brystet. 

Dog er genetik ikke det eneste, som spiller ind. En kvinde kan nemlig forsøge sig med en masse naturlige metoder, som ikke kun er fri for bivirkninger, men også omkostningseffektive.

Nedenfor kan du se en video med flere naturlige metoder til at få større bryster: 

Herunder kommer der lidt tips og tricks til, hvad du selv kan gøre, for at påvirke størrelsen af din barm:

1) Træning

Alle er klar over, at træning er godt for kroppens udseende og ikke mindst helbred. Ved at træne brystmusklerne via vægttræning og isolerede øvelser får du et mere defineret og skulpturelt udseende, hvilket får brysterne til at blive større. Der er også visse øvelser, som kan hjælpe med at tone og opstramme brystvævet, hvilket giver brystet en flot og mere fast form.

Her er 3 gode øvelser: 

Armbøjninger: 

Armbøjninger er en fremragende øvelse for at styrke overkroppen, især brystmuskler, skuldre og arme. Disse øvelser kræver ingen udstyr og kan udføres næsten overalt.

Foto: Youtube / MadFit

Wall-ups: 

Denne øvelse er til de kvinder, som finder armbøjninger hårde og trættende. De fungerer ligesom en armbøjning, pres dig selv mod en væg og skub derefter ud igen. Dette rammer igen brystmusklerne, hvilket styrker, toner og øger endda brystet. 

Foto: Youtube / Online Wellness Trainer

Bænkpres: 

Ligesom de to andre opstrammer denne øvelse brystvævet og styrker brystmusklerne. Læg dig på en bænk med håndvægte i hver hånd. Herefter skubber du håndvægtene op, så dine arme er direkte over skuldrene og håndfladerne opad.

Foto: Youtube / MyTraining App

2) Kost

Kosten kan også spille en rolle, når det kommer til forståelsen af brysterne. Nedenfor ses forskellige madvarer, der kan påvirke brystets form og størrelse. 

Mælk:
Indtagelsen af mælk bidrager til væksten er brystvæv. Komælk er nemlig både fyldt med østrogen, progesteron og prolaktin, som alle spiller en rolle i forhold til brystets størrelse.

Grønne bladgrøntsager:
For det meste indeholder grønne bladgrøntsager ikke phytoøstrogener, som hjælper med at øge brystvævet. På trods af dette hjælper det dog med at tone bryster, som allerede er udviklet. Derudover forhindrer grønne bladgrøntsager produktionen af den mandlige testosteron hos kvinder, hvilket afbalancerer hormonerne i kvindens krop.

Nødder:
Nødder som har et højt indhold af mættede fedtstoffer er afgørende for at opbygge brystvæv og forbedre brystvæksten. 

Soja:
Soja indeholder phytoøstrogener, som er det hormon, der er ansvarlig for brystvæksten. Ydermere indeholder soja isoflavoner, som bekæmper kræftceller, der kan vokse i brystvævet. 

3) Sovestilling: 

Sovestillingen spiller også en rolle, når det kommer til forstørrelse af brysterne. At sove på maven er dårligt for dine bryster, fordi de netop bliver presset mod sengen i flere timer. Derfor bør du enten sove på ryggen eller på siden. 

4) Rygning

Rygning er en af de store synder, når det kommer til slappe bryster. Hvis du derfor vil have sunde og friske bryster, anbefales det at lægge cigaretten fra dig.