Et afgørende skridt er taget i den alvorlige sag.
En 32-årig mand er blevet tiltalt for drab i en sag, der vakte stor opmærksomhed i december sidste år.
Ifølge anklagemyndigheden er han anklaget for at have kastet en toårig dreng ud fra syvende sal i et højhus.
Tiltalen er rejst af anklagemyndigheden ved Københavns Vestegns Politi, som oplyser om sagen i en pressemeddelelse.
Sagen er endnu ikke berammet, og det er derfor uvist, hvornår den kommer for retten.
Sagen går ind i ny fase
Med tiltalen bevæger sagen sig nu ind i en ny fase, hvor de konkrete omstændigheder skal prøves ved en domstol.
Her skal retten tage stilling til skyldsspørgsmålet og de nærmere detaljer i sagen.
Sagen har tidligere vakt stor opsigt på grund af dens alvorlige karakter, og tiltalen markerer et vigtigt skridt i efterforskningen.
Det skriver TV2.
Mulig særforanstaltning
Anklagemyndigheden tager samtidig forbehold for, at der kan blive nedlagt påstand om en særlig foranstaltning efter straffelovens paragraffer 68-70.
De bestemmelser vedrører personer, der vurderes at være psykisk afvigende, og som derfor kan idømmes behandling i stedet for en almindelig fængselsstraf.
Afhænger af mental vurdering
Hvis retten finder den 32-årige skyldig, vil en eventuel dom afhænge af en vurdering af hans mentale tilstand.
Det kan få betydning for, om der bliver tale om fængsel eller en behandlingsdom.
Hvornår sagen konkret bliver behandlet i retten, er endnu ikke fastlagt.