Borgerne har talt: Her er Danmarks dårligste supermarkedskæde

Mathias Busekist

39 uger siden

|

21/10/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Supermarkedskæden har nu endnu mere at se til.

Dagens topnyheder

Loyalty Group har udført en undersøgelse, der viser, at danskerne ikke deler samme kærlighed til ethvert supermarked.

Ifølge B.T. er undersøgelsen udarbejdet ved at lade kunder vurdere supermarkederne ud fra otte parametre, hvorefter der er blevet udregnet en indeksscore, som kæderne så rangeres ud fra.

Og hurtigt står det klart, at der er især én klar taber. Nemlig Coop 365 Discount, som sendes helt i bund af danskerne.

Supermarkedskæden kom ellers fint ind i målingen i 2022, men havnede til sidst i midterfeltet. I 2023 er skuden så vendt om, da de har mistet hele syv i deres samlede indeksscore og nu er sidst ud af 10 supermarkedskæder.

"Det er især parametrene 'værdi for pengene' og 'servicekvalitet', de går tilbage på. Jeg tror, mange kunder oplevede at se en ny butiksfacade og håbede på, at Coop 365 Discount var noget andet end Fakta," siger Lars Jepsen, researchchef hos Loyalty Group:

"Men noget tyder på, at der er mange kunder, som med tiden har oplevet, at det egentlig er de samme medarbejdere og de samme butikker med en ny trøje og en ny facade. Og det er et problem, Coop virkelig skal have fokus på."

Michael Tilsted, der har været administrerende direktør for Coop 365 Discount i godt en måned, er siden blevet spurgt ind til målingen, som hurtigt fastlår, vækker bekymring i ham.

I samme ombæring kommer han dog med flere forklaringer på tilbagegangen.

Han fremhæver blandt andet den negative omtale af Coop det seneste års tid som én af årsagerne til den lave score.

Ifølge Michael Tilsted kan den negative omtale nemlig være med til at smitte af på brandet.

Han er dog fortrøstningsfuld og mener, at der er noget at bygge videre på.