Danske Bank advarer kunder.
Lige nu læser andre
Et teknisk uheld har sendt chokbølger gennem en række kunders kontoudtog.
Lørdag den 19. juli blev mange kunder hos Danske Bank uforvarende ramt af et nedbrud hos kortbetalingsleverandøren Nets, og det har efterladt spor, der nu vækker frustration hos brugerne.
Flere oplever, at betalinger er blevet trukket to gange, eller at der er foretaget reservationer, der lægger en unødig belastning på budgettet.
Det skriver BT
Læs også
Situationen berører personer, der har foretaget korttransaktioner i forbindelse med den pågældende tekniske fejl.
For nogle betyder det, at deres økonomiske råderum er blevet midlertidigt indskrænket.
Der arbejdes nu på højtryk
Hos Danske Bank er man opmærksom på situationens alvor og har igangsat et større arbejde med at få styr på dobbelte transaktioner og forsvundne reservationer. Banken har informeret kunderne i en meddelelse, hvor der blandt andet står:
“På grund af det nylige problem med vores kortbetalingsleverandør (Nets) lørdag 19. juli, kan nogle kunder opleve dobbelttransaktioner eller reservationer på deres konti.”
Der arbejdes i kulissen for at få bugt med problemerne.
“Vores kundesupport-teams arbejder i øjeblikket på at rette op på disse problemer,” lyder det videre i meddelelsen fra Danske Bank.
Mens fejl af teknisk karakter ikke er ualmindelige i et digitaliseret banksystem, kan konsekvenserne for den enkelte kunde hurtigt mærkes.
I en tid, hvor mange danskere i forvejen navigerer økonomisk med forsigtighed, er tilliden til, at hver en krone registreres korrekt, essentiel.
Situationen har endnu ikke fået et præcist omfang, men banken har forsikret, at ingen skal stå alene med problemet, og arbejdet med at normalisere kontoudtog og transaktioner er i fuld gang.