Danskerne raser over de nye ændringer: Derfor gør MobilePay det

Skrevet af Emil Martesen

13 uger siden

|

21/02/2024
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Danskerne raser over de nye ændringer, men ...

Dagens topnyheder

Vores daglige transaktioner synes at kende ingen grænser, og nu tager MobilePay et markant skridt for at strømline brugeroplevelsen og sikre en mere effektiv håndtering af økonomiske anmodninger.

Fra denne uge vil ældre anmodninger i betalingsappen – specifikt dem, der er ældre end en uge – blive slettet i et forsøg på at rydde op i systemerne en gang for alle:

"Nu har vi snart 11 år på bagen, og det er klart, der ligger nogle meget gamle anmodninger i systemet", forklarer Anette Bøje, MobilePays landechef i Danmark til B.T., og tilføjer, "Nu rydder vi op en gang for alle".

Denne ændring, som trådte i kraft fra mandag, er en del af en større strategi, hvor MobilePay, efter fusionen med det norske Vipps, sigter mod at samle alle brugere på en fælles nordisk teknisk platform.

Tiltaget er ikke kun en teknisk nødvendighed men også et udtryk for de gode erfaringer, man har gjort sig i Norge og Finland, hvor en lignende syvdagesgrænse allerede er implementeret.

Men det stopper ikke her.

De nye ændringer er bestemt ikke faldet på et tørt sted for danskerne, der ikke har lagt skjul på deres utilfredshed. Især fordi økonomiske årsager ofte kan forhindre rettidig betaling inden for den nye syvdagesfrist.

Men selvom den nye syvdagesgrænse for anmodninger nu er en realitet, er døren ikke lukket for fremtidige justeringer.