Flyselskab kåres til værste selskab for sjette år i træk

Skrevet af Henrik R

07/01/2019
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Which? har for sjette gang i træk kåret det samme flyselskab, som det værste. Blot 40 % har været tilfredse med flyvningen og 70 % ønsker ikke at flyve med dem igen.

Mest læste i dag

Når man kan nøjes med at betale 150 kroner og dermed få en tur/retur billet fra Danmark til England, Spanien eller en af de mange andre byer, som Ryanair flyver til, så må man også forvente, at servicen er derefter.

Der er dog mange, der alligevel er meget utilfredse med den service, som de modtager inden, ombord og efter en Ryanair-flyvning, og derfor er det irske lavprisselskab nu blevet kåret som det værste flyselskab for sjette år i træk.

Det er virksomheden Which? der står bag kåringen, da de står bag forbrugerundersøgelser, tilfredsskemaer og mere, der er blevet brugt til at sammenligne data mellem de forskellige selskaber. Ifølge Which? så var Ryanair det flyselskab, der fløj med klart flest passagerer i i Europa i løbet af 2018, men det er til gengæld også det selskab, som langt de fleste vil afvise at flyve med igen. Hele 70 % der har deltaget i undersøgelsen fortalte, at de ikke ville benytte sig af Ryanair.

”Luftfart ser ud til at blive billigere, men det er kun, hvis du ikke ønsker at sidde med din familie eller børn, og heller ikke vil have en lille taske med i kabinen. Du skal oftere have en lommeregner frem, for at finde ud af, hvad den reelle pris bliver, især med Ryanair,” lyder det fra Rory Boland, der er rejseredaktør hos Which? ifølge det britiske medie The Guardian.

Ryanair har efterfølgende været ude at kalde undersøgelsen for værdiløs, da de ikke mener, at de 8.000 der har deltaget i undersøgelsen hos Which? kan sammenlignes med de 141 millioner Ryanair-kunder.

De bedste og værste flyselskaber

Ryanair er klart placeret i bunden, hvor de sammenlagt har fået en tilfredshedsscore på 40 %. Ikke langt efter finder man Thomas Cook Airlines, der er rangeret som det næst dårligste selskab med 52 %. Som det tredje ringeste selskab finder vi endnu et lavprisselskab nemlig det ungarske selskab, Wizz Air. De har fået en score på 54 %.

Tager vi så i stedet et kig i den anden ende af tabellen, så er der flere selskaber, der har fået rigtig flotte procenter. På en tredjeplads og dermed det tredjebedste selskab i undersøgelsen er, Jet2, der har fået 75 %, mens Swiss er helt oppe på 81 %.

Ingen af dem slår dog Aurigny Air Service, der er kåret som det bedste i undersøgelsen, og det gør de med 81 % tilfredshed blandt kunderne.

De ting de blandt andet har kigget på i undersøgelsen, har været komfort, boardingtid, service ombord på flyet, ekstra omkostninger med mere.

Læs også

Hjemmel er et juridisk begreb og betyder en bemyndigelse til at træffe afgørelser i en sag eller foretage bestemte handlinger. Her følger en fyldestgørende redegørelse for begrebets betydning.

Primtal - Et primtal er et heltal, som kun 1 og tallet selv går op I. Bortset fra 2, som er et primtal. Så er alle primtal ulige tal.